Délka kurzu: 6 hodin (8:30-14:30)
Obsah kurzu:
1) Užitečné zkratky pro zefektivnění práce s Outlookem
Výběr nejužitečnějších zkratek pro rutinní práci s Outlookem.
2) Poštovní účty – jejich typy a nastavení (POP3, IMAP4, SMTP, Exchange)
Vysvětlení principu jednotlivých typů účtů a praktické ukázky nastavení.
3) Typické složky a jejich funkce
Seznámení se s typickými složkami poštovní schránky a jejich významem.
4) Vytváření vlastních složek
Praktická tvorba vlastních složek a podsložek z důvodu roztřídění zpráv dle potřeb uživatele.
5) Práce se zprávami
Praktické vytváření zpráv a nastavení řady dalších možností (odložená zpráva, hlasovací tlačítka, doba platnosti zprávy atd.).
6) Připojování příloh
Praktické ukázky různých variant připojení příloh do zprávy.
7) Vytvoření vlastních podpisů do e-mailových zpráv
Vysvětlení principu a praktické nastavení několika různých podpisů, jejich úpravy a přepínání mezi nimi přímo při psaní zprávy. Tipy pro jejich využití k jiným účelům, než jen k pouhému podepisování.
8) Přesun zpráv do jiných složek
Praktické třídění zpráv z jedné složky do druhé ručním způsobem.
9) Vytváření automatických pravidel pro práci se zprávami
Vysvětlení principu a praktické nastavení několika různých automatických pravidel pro bezobslužné přesuny zpráv z příchozí pošty přímo do specializovaných složek.
10) Kategorie
Praktické ukázky nastavení a použití kategorií pro komplexnější třídění zpráv, položek v kalendáři, úkolů atd..
11) Hledání a virtuální složky s nastavením podmínky
Praktické ukázky vyhledávání a volby různých podmínek. Nastavení permanentního vyhledávání prostřednictvím praktických virtuálních složek.
12) Nastavení vlastních polí pro zobrazení seznamu zpráv
Praktické ukázky nastavení polí pro seznam zpráv, aby byly snadno a dobře vidět požadované informace. Vytvoření pojmenovaných nastavení a přepínání mezi nimi.
13) Rychlé kroky a vytváření automatických pravidel pro práci se zprávami
Vysvětlení principu a praktické nastavení funkce Rychlé kroky a různých automatických pravidel např. pro přesuny nebo kategorizaci zpráv.
14) Automatická odpověď v nepřítomnosti
Vysvětlení principu a praktické nastavení automatické odpověď v nepřítomnosti.
15) Kontakty
Praktické ukázky založení nových kontaktů, jejich úpravy, organizace do složek a sdílení vybraných složek s ostatními. Vytváření skupin kontaktů pro snadné posílání hromadných zpráv.
16) Kalendář
Praktické ukázky založení nové události, přizvání dalších osob na schůzku, přijímání a odmítání pozvánek a nastavení a využití více kalendářů současně (pracovní, osobní, dle zakázek atd.).
17) Úkoly
Praktické ukázky založení nového úkolu, delegování jiné osobě a sledování plnění úkolů.
18) Tisk zpráv, adresáře, úkolů a kalendáře
Praktické ukázky nastavení tisku e-mailových zpráv, adresáře, úkolů nebo položek kalendáře.
19) Outlook v režimu více oken
Praktické ukázky použití Outlooku v režimu více oken pro komfortnější práci při přepínání např. mezi zprávami, kalendáře nebo kontakty.
20) Spouštění Outlooku přímo v určitých složkách pomocí upraveného zástupce
Vysvětlení principu a praktické nastavení spuštění Outlooku přímo v požadované složce (např. v kalendáři, úkolech atd.).
21) Datové soubory a kompletní zálohování
Vysvětlení principu a praktické vytváření, připojování a odpojování datových souborů Outlooku.
22) Výběrové zálohování a obnovení pošty, adresáře, kalendáře a úkolů
Vysvětlení principu a praktické nastavení úspěšného zálohování pošty, adresáře, kalendáře nebo úkolů a jejich zpětná obnova při havárii počítače, zavirování nebo nechtěném smazání.
23) Automatická archivace pošty
Vysvětlení principu a praktické nastavení automatické archivace do datových souborů na všechny složky, případně s výjimkou pro některé složky.
24) Obecné tipy a triky pro různé situace
Vybrané tipy a triky, dotazy na přání, diskuze.
Poznámka: rozsah témat bude interaktivně přizpůsoben schopnostem a zájmu účastníků školení.
Místo konání kurzu:
Rektorát VUT, Antonínská 548/1, učebna 3.39.
Děkujeme za váš zájem účastnit se kurzů interního vzdělávání. Tyto kurzy jsou pro zaměstnance VUT hrazeny zaměstnavatelem. V rámci nově nastavovaných pravidel pro systém interního vzdělávání proto poprosíme, abyste nás v případě, že se nebudete moci zúčastnit, včas informovali (ideálně 7 dní, nejpozději však 1 den před konáním kurzu) nebo nám za sebe nahlásili náhradníka.