Webinář
Je pořádán ve spolupráci s Asociací pracovníků univerzit.
Je v dnešní době možné uzavírat pracovněprávní dokumenty v elektronické podobě a přiblížit se v oblasti HR k paperless office? V rámci tohoto semináře při hledání odpovědi na tuto otázku probereme nejen obecnou právní úpravu elektronických dokumentů a elektronických podpisů, ale zejména specifika pracovněprávních předpisů, z nich vyplývajících rizik a omezení. Probereme, co je nutné při zavádění elektronizace vzít do úvahy a čeho se vyvarovat. Podíváme se také na chystanou novelu zákoníku práce a na to, jaký vliv bude mít na možnost digitalizace HR dokumentů.
ObsahPovíme si, co je elektronický dokument a zda a za jakých podmínek je rovnocenný s dokumentem v papírové podobě.
Dále probereme podepisování elektronických dokumentů, vysvětlíme si, jaké jsou druhy elektronických podpisů a elektronických pečetí a projdeme možnosti jejich použití v rámci pracovněprávních vztahů.
Následně se podíváme na to, které dokumenty lze s přihlédnutím k praktické personální praxi již dnes mít v elektronické podobě, kde naopak ještě raději vyčkat a jaká rizika nám hrozí při zavádění elektronizace.
V závěru se podíváme na připravovanou novelu zákoníku práce a chystané změny v oblasti (nejen) elektronického doručování. Řekneme si, jaké možnosti se tím otevřou zaměstnavatelům v oblasti digitalizace.
Místo konání:
Online v prostředí MS TEAMS.
Kurzy APUA jsou pro zaměstnance VUT hrazeny zaměstnavatelem (účastnický poplatek, v případě neúčasti i storno poplatek).
V rámci nově nastavovaných pravidel pro systém interního vzdělávání proto prosíme, abyste nás v případě, že se nebudete moci zúčastnit, včas informovali (ideálně 7 dní, nejpozději však 1 den před konáním kurzu) nebo nám za sebe nahlásili náhradníka.