FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY K ISIC, VUT PRŮKAZŮM A REVALIDACÍM

UPOZORNĚNÍ:

ODE DNE, KDY VÁM BYL PŘIDĚLEN A AKTIVOVÁN STUDIJNÍ EMAIL, JSTE POVINNI SVOJE DOTAZY ODESÍLAT Z TÉTO ADRESY.


Nárok na ISIC

Mohou si průkaz ISIC objednat i studenti kombinovaného studia?

  • Ne. Průkaz si mohou objednat pouze studenti prezenčního studia. Studenti kombinovaného studia si objednávají standardní studentský průkaz.


Platba

Kde najdu údaje o účtu, na který je potřeba zaslat příslušnou částku za průkaz (č. účtu, IBAN, SWIFT atd.)?

  • QR kód pro platbu a informace o číslech účtů naleznete na portálu VUT ve VUT zprávě, případně ve svém školním e-mailu, kam Vám byla odeslána zpráva s potřebnými informacemi při vytvoření objednávky na základě Vámi zvoleného způsobu platby.

Po objednání ISIC průkazu jsem ho tentýž den i zaplatil/a, ale v přehledu mám "storno nezaplacením". Kde je problém?

  • Svůj dotaz zašlete z přiděleného fakultního e-mailu současně s osobními údaji (osobní číslo studenta, celé jméno) na e-mailovou adresu prukazy@vut.cz. Tento problém bude řešen individuálně. Zatím nevytvářejte novou objednávku.

Před týdnem jsem zaplatil/a průkaz ISIC (revalidaci), v objednávce dosud nemám potvrzení o přijetí platby. Je možné, že peníze nebyly ještě doručeny?

  • Zašlete na prukazy@vut.cz žádost o dohledání platby. V žádosti uveďte Vaše jméno, osobní číslo VUT, informace o platbě a přiložte potvrzení o platbě případně z banky případně bankovní aplikace, z něhož je patné zejména č. účtu plátce, č. účtu příjemce, variabilní symbol. Neposílejte další příkaz k úhradě. Na základě těchto informací Vás budeme dále informovat.

Zaplatil/a jsem revalidaci ISIC, ale při placení jsem omylem opsal/a variabilní symbol z loňského roku. Dnes jsem zjistil/a, že se liší. Jak mám dál postupovat?

  • Na e-mail prukazy@vut.cz zašlete požadavek na dohledání Vaší platby. Identifikujte se celým jménem a osobním číslem studenta, připojte číslo účtu, ze kterého jste platbu posílal/a, a chybný i správný VS, který dohledáte ve VUT zprávě.


Fotografie

Chci si zažádat o průkaz, ale rád bych na něm měl/a aktuální fotografii. Jak postupovat?

  • Novou – aktuální fotografii je možné (pokud to fakulta umožňuje) nahrát do informačního systému v elektronické podobě https://www.vut.cz/prukazy, musí však splňovat podmínky pro průkazovou fotografii. Druhou možností je fotografii v pasovém formátu zanést osobně na studijní oddělení (kvůli ověření totožnosti).
  • Teprve v okamžiku, kdy bude fotografie schválena a vložena do IS, si objednejte nový průkaz. Pokud byste objednal/a průkaz před schválením fotografie, objednávka by se nevratně spárovala s fotografií současnou.


Problém s objednávkou (storno, zamítnutí výroby)

Omylem jsem stornoval/a vyřizování ISIC karty, ale už jsem ji zaplatil/a. Jde vyřídit novou objednávku, aniž bych musel/a znovu platit?

  • Napište žádost o obnovení objednávky na prukazy@vut.cz, případně si vytvořte objednávku novou a na prukazy@vut.cz požádejte o přiřazení platby k této objednávce. Při komunikaci uvádějte Vaše jméno, osobní číslo studenta a variabilní symbol dotčených objednávek.

Z důvodu ztráty jsem si objednal/a nový ISIC průkaz, který jsem již zaplatil/a. V přehledu stavu objednávky je však napsáno, že výroba byla zamítnuta. Proč?

  • Pravděpodobně jste si ztracený průkaz nezablokoval/a na Portálu VUT. Protože původní průkaz zůstal aktivní, byla výroba nového průkazu zamítnuta. Zablokujte si původní kartu na Portálu VUT. Poté zašlete na prukazy@vut.cz žádost o opětovné zaslání průkazu do výroby. Do žádosti uveďte osobní údaje (celé jméno a osobní číslo studenta).


Vydání průkazu

Kde si mohu vyzvednout ISIC kartu, nebo mi bude doručena poštou?

  • Průkazy a revalidační známky lze vyzvednout pouze osobně na studijním oddělení fakulty, nelze odeslat poštou.

Chtěl bych si objednat nový ISIC a zajímá mě, do kdy bude ve stavu "k vydání"?

  • Průkazy jsou v průběhu akademického roku připraveny k vydání nejpozději do 14 dnů od přijetí platby na náš účet. To neplatí, pokud se jedná o období, kdy jsou přednostně vyhotovovány průkazy pro studenty prvních ročníků, tj. v srpnu a září.


Digitální průkaz isic

Kde mohu digitální průkaz ISIC získat?

  • Digitální průkaz ISIC je ke stažení jako aplikace Alive App ke stažení na Google Play a App Store . Pokud vlastníte ISIC, stačí se v aplikaci zaregistrovat. Pokud průkaz ISIC ještě nevlastníte, objednejte si svůj ISIC na www.vut.cz/prukazy, který Vám bude sloužit k přístupu do univerzitních prostor a díky aplikaci Alive App budete mít jednoduchý přehled o všech slevách, upozorní Vás na expiraci průkazu. Slouží také k ověření statutu studenta a platnosti u poskytovatelů slev i v dopravě, včetně státem nařízené slevy pro studenty. Více na stránkách digitální průkazy ISIC.


Platnost průkazu

Mohu si nějak ověřit platnost standardního průkazu studenta VUT?

  • Platnost průkazu (statut studenta) si může každý ověřit na webu https://val.vut.cz nebo naskenováním QR kódů na zadní straně průkazu.
Jak ověřím platnost průkazu ISIC?
  • Platnost ověříte na Portálu studenta https://www.vut.cz/prukazy nebo v aplikaci Alive App. V aplikaci lze využít také offline náhled digitálního průkazu ISIC. Statut studenta lze ověřit naskenováním QR kódů na zadní straně průkazu.

Pokud si objednám ISIC průkaz přes VUT, dostanu pouze ISIC kartu nebo bude spojená i se studentským průkazem (a tím pádem si budu muset zablokovat funkční studentský průkaz)?

  • Aktivní můžete mít pouze jeden průkaz. Pokud Vám bude vydán nový průkaz ISIC, dojde automaticky k zablokování běžného studentského průkazu po vydání nového průkazu ISIC. Nemusíte si tedy klasický průkaz blokovat při objednávce ISIC průkazu.

Mám průkaz ISIC, jehož platnost končí v prosinci 2024 (ISIC VALIDITY 12/2024). Kdybych od nového roku chtěl/a pouze studentský průkaz, co pro to udělat?

  • Pokud si nezakoupíte revalidaci, pak Vám Vaše ISIC karta bude od 1. 1. 2025 sloužit už jen jako klasický studentský průkaz pro potřeby VUT ve smyslu možnosti otevírání dveří či využití na kredit pro menzy a kopírky.
  • Průkaz nelze dále využívat k prokazování nároků na slevy jako ISIC.
  • Nelze jej využít k prokazování slev ani tam, kde by se jinak dal využít standardní průkaz studenta, proto lze doporučit objednání tohoto standardního průkazu.


Prodloužení platnosti průkazu

Jak si prodloužím platnost průkazu ISIC?

  • Platnost průkazu ISIC se prodlužuje na základě digitální revalidace a to na Vašem Portálu https://www.vut.cz/prukazy. Není nutné si každý rok zakupovat nový ISIC průkaz. Digitální revalidací se prodlouží platnost digitálního průkazu v aplikaci Alive App.


Kredit na průkazu

Kde si mohu nabít kredit?

  • Kredit na studentském průkazu pro placení v menze a na studentských kopírkách a tiskárnách můžete nabít osobně v každé menze nebo v bufetu, platební kartou v mobilní aplikaci VUT nebo ve webové aplikaci Menza. Nabíjení nelze provádět převodem peněz přímo z bankovního účtu.

Kde mohu požádat o vrácení kreditu či vyřídit reklamaci?

  • Vybíjení kreditu, reklamace a další záležitosti ohledně kreditu lze vyřídit na Servisním bodě kolejí a menz - průchod vedle vchodu menzy Purkyňova.

Kvůli poškození či ztrátě si objednávám nový průkaz. Jak převedu kredit ze starého poškozeného a deaktivovaného průkazu na nový?

  • Kredit na průkazu je navázán na osobní číslo studenta, ne na číslo karty. Při aktivaci náhradního průkazu bude zůstatek ze staré karty převeden na novou do následujícího pracovního dne.


Krádež, ztráta

Co mám dělat při ztrátě nebo krádeži standardního průkazu?

  • Ztracený nebo odcizený standardní průkaz si sami zablokujte v celoškolském informačním systému VUT https://www.vut.cz/prukazy (přihlásit vpravo nahoře). Pokud průkaz nenajdete, oznamte své studijní referentce, že Váš průkaz je nenávratně ztracen. Zaplatíte poplatek podle aktuálně platného ceníku stanoveného pokynem rektora a následně Vám objedná referentka průkaz náhradní. V celoškolském informačním systému VUT můžete sledovat stav výroby průkazu. Jakmile je vyroben a doručen na fakultu, vyzvednete si jej u své studijní referentky.

Co mám dělat při ztrátě nebo krádeži průkazu ISIC?

  • Také průkaz ISIC si při ztrátě nebo odcizení zablokujete na intraportálu. V tomto případě je ztracená i licence. Pokud si již na zbytek akademického roku ISIC nechcete kupovat, nechte si studijní referentkou objednat náhradní standardní průkaz (poplatek viz odstavec výše). Pokud chcete mít opět ISIC, je nejjednodušší objednat si nový ISIC podle pokynů objednávkové aplikace https://www.vut.cz/prukazy.

Lze u ISIC karty vyřídit duplikát, protože mi byl starý, ale ještě platný ISIC ukraden spolu s celou peněženkou, nebo musím řádně objednat nový a zaplatit znovu?

  • Vyřízení duplikátu se týká pouze specifických případů, kdy dochází k nefunkčnosti průkazu z důvodu výrobní vady. V případě odcizení, poškození nebo ztráty průkazu držitelem duplikát vystavit nelze, jedná se o náhradní kartu, kterou si musíte po zablokování původního průkazu na intraportálu sám/a objednat.

Našel/našla jsem průkaz, který jsem již nahlásil jako ztracený/odcizený, co teď?

  • Pokud průkaz najdete, dostavte se s ním osobně ke své studijní referentce, která Vám jej odblokuje. Za určitých podmínek můžete odblokování provést sami v aplikaci pro správu průkazů na adrese https://www.vut.cz/prukazy.


Nefunkční průkaz

Co mám dělat, pokud je můj průkaz nefunkční?

  • Pokud je průkaz nefunkční v jednom systému (přístupový systém pro otevírání dveří, menza, kopírka, knihovna), ale funguje v jiných systémech, je třeba pro řešení kontaktovat správce dotyčného systému na fakultě.
  • Nefunguje-li průkaz v žádném systému, je třeba navštívit studijní referentku, která má k dispozici čtečku a požádat ji o test bezkontaktního čipu karty.

Budu za výměnu platit?

  • Pokud je čip na průkazu vadný a průkaz není fyzicky poškozený (naštípnutý, zlomený, odřený), objedná studijní referentka zdarma duplikát, tj. kartu stejného typu. Vadný průkaz si ponecháte do doby, dokud nedostanete nový průkazu. Výrobu nového průkazu můžete sledovat v celoškolském informačním systému. Při vyzvednutí nového průkazu musíte odevzdat starý vadný průkaz, který bude odeslán k reklamačnímu řízení výrobci.
  • Pokud studijní referentka zjistí, že průkaz je Vámi poškozen, tj. nejedná se o výrobní vadu, budete muset výměnu průkazu - náhradní průkaz - zaplatit stejně jako při jeho ztrátě. Vadný průkaz Vám bude ponechán pro vizuální prokazování.

Zlomil se mi ISIC a je nefunkční. Mám doma starý studentský průkaz. Bylo by možné jej zaktivovat a nemuset si tak objednávat nový ISIC?

  • Kontaktujte nás na e-mailu https://www.vut.cz/prukazy, abychom mohli odpovědět konkrétně Váš případ. Kromě osobního čísla studenta a celého jména uveďte čísla předmětných průkazů.


Měním školu, fakultu, studuji dvě fakulty

Musím si objednávat ISIC kartu nebo VUT kartu, když ISIC kartu mám z jiné školy? Mohu ji využívat pro školní potřeby?

  • Pokud již máte průkaz ISIC získaný mimo VUT a nechcete mít ISIC sjednocený s průkazem studenta VUT, objednávat si jej nemusíte. Objednejte si standardní průkaz studenta, který plně pokrývá potřebnou funkčnost pro VUT.

Přecházím z jedné fakulty na druhou, mám měnit průkaz?

  • Pokud přecházíte z jedné fakulty na druhou, není třeba průkaz měnit. Průkaz mění fakulty výjimečně pouze v případech, když poskytují určitou službu pouze svým studentům na základě vizuální kontroly průkazu.

Mám starý průkaz ISIC z předchozího studia. Nyní jsem přijat/a ke studiu na jiné fakultě. Jak mám nyní postupovat, pokud chci nový ISIC s novým logem fakulty?

  • Při změně fakulty není třeba vydávat nový průkaz. Záleží tedy na dohodě s fakultou, zda Vám nechá vyrobit nový průkaz.

Po ukončení bakalářského studia mně přestal platit průkaz, obnoví se jeho platnost automaticky po zápisu do NMS?

  • Ano, dnem ukončení studia přestává průkaz platit. Jakmile budete opět zapsán/a, bude platnost průkazu do 24 hodin opět opravena.

Budu mít dva průkazy, pokud studuji dvě fakulty?

  • Pokud studujete dvě fakulty, postačuje Vám jeden průkaz platný na celé VUT.


Ukončení studia

Co s průkazem při ukončení studia?

  • Průkaz si po ukončení studia můžete ponechat, pro použití na VUT budou automaticky zablokované do 24 hodin. Výhody licence ISIC na Vašem průkazu můžete využívat ještě do konce kalendářního roku.


Více k ISIC

Proč si pořídit ISIC?

  • mezinárodní uznání statusu studenta
  • platnost v téměř 130 zemích světa
  • slevy a benefity na 1 000 místech v ČR a více než 130 000 místech po celém světě (nákupy v kamenných obchodech i e-shopech, stravování, vzdělávání, vstupné na festivaly, do světově proslulých kulturně-historických památek, ubytování, permanentky v lyžařských areálech, autobusové a vlakové jízdenky)
  • uznáván jako doklad o studiu ve veřejné linkové a železniční dopravě v ČR
  • exkluzivní ISIC cestovní a studijní pojištění od 350 Kč
  • digitální verze průkazu v aplikaci Alive App se všemi výhodami stále po ruce
  • aktuální nabídku slev a benefitů naleznete na https://www.isic.cz/slevy

Co dělat v případě, že nebyla poskytnuta sleva?

  • Nejprve si zkontrolujte, že máte (měli jste) ke dni uplatnění nároku na slevu platnou licenci ISIC. V případě, že ano, a přesto vám nebyla poskytnuta sleva, na kterou jako držitel průkazu ISIC máte nárok, oznamte tuto skutečnost společnosti GTS Alive, s.r.o. (oficiální distributor průkazů ISIC v ČR) https://www.isic.cz/kontakty. Pracovníci společnosti GTS Alive s.r.o. udělají vše pro to, aby se situace vyřešila.


Upozornění

Duplikování průkazů je zakázáno. Čipy, jež byly neoficiálně vyrobeny s číslem NFC čipu přečteného z existujícího průkazu, je zakázáno používat a musí být zničeny.

Studentský průkaz VUT nesmí být zapůjčen jiné osobě. Jiná osoba nemá právo použít ani nalezený průkaz.


Kontakty, podpora, další informace

UPOZORNĚNÍ: Ode dne, kdy vám byl přidělen a aktivován studijní e-mail, jste povinni svoje dotazy odesílat z této adresy.

Pokud potřebujete další informace:

  • přečtěte si nejprve návod a odpovědi na časté dotazy výše,
  • případně kontaktujte studijní referentky
  • nebo pište z fakultního studijního e-mailu na prukazy@vut.cz.