CEITEC otevírá první mezioborový doktorský studijní program

Středoevropský technologický institut VUT (CEITEC VUT) oficiálně otevírá první doktorský mezioborový studijní program „Pokročilé materiály a nanovědy“. Nový doktorský program nabídne studentům možnost čerpat znalosti a zkušenosti odborníků ze tří špičkových vědeckých institucí současně. Studenti tak budou mít jedinečnou příležitost využívat mnohdy unikátního přístrojového a technologického zázemí vědeckého centra.

Již nyní se mohou  zájemci  o nový doktorský  studijní  program  hlásit do prvního  přijímacího  řízení. Nové doktorské studium jim nabídne dva obory, a to Pokročilé nanotechnologie a mikrotechnologie a Pokročilé  materiály.  Studium  je plánováno  na čtyři roky, a to zejména  v anglickém  jazyce. „Oproti běžným doktorským  programům  se liší tím, že studentům  budou jako vyučující a zejména školitelé k dispozici  akademičtí  pracovníci  z Vysokého  učení technického  v Brně a z Masarykovy  univerzity  a vědci  z Ústavu  fyziky  materiálů  Akademie  věd ČR. V současnosti  je běžná  spolupráce  pouze  jedné univerzity a jednoho vědeckého ústavu. Tento nový doktorský studijní program je plně garantovaný vědeckými kapacitami centra excelentní vědy CEITEC na všech třech zmíněných institucích, což doktorandům unikátně zpřístupní právě špičkové přístrojové vybavení všech laboratoří centra CEITEC, “ vysvětluje výhody studia doktorského studijního programu prof. Radimír Vrba, ředitel CEITECu VUT.

Obor „Pokročilé nanotechnologie a mikrotechnologie“ poskytne studentům znalosti a dovednosti zaměřené zejména na vědní oblast nanotechnologií materiálů a struktur, obecně vhodných pro nanoelektroniku   a  nanofotoniku.   Tato   oblast   zahrnuje   přípravu   i  charakterizaci   nanostruktur. Součástí   oboru   jsou  také  biologické   a  medicínské   aplikace   uvedených   materiálů   a  produktů, využívající  např.  biosenzorů  a nanoteček.  Oproti  tomu  v oboru  „Pokročilé  materiály“  se  studenti budou  zabývat  pokročilými  keramickými  materiály,  polymery,  kovy a kompozity.  Součástí  nabídky tohoto   vědního   oboru   jsou   rovněžé   aplikace   pokročilých   materiálů   v   lékařství,   strojírenství, elektrotechnice, energetice a chemii.

Výsledky  nedávného  mezinárodního  hodnocení  vědeckých  pracovníků  CEITECu  potvrdilo  skutečně kvalitní vědecké zázemí, které CEITEC novým studentům doktorského studijního programu nabízí. Budoucí studenti doktorského studia mají tedy šanci spolupracovat s těmi nejlepšími vědci z oblasti nanotechnologií a materiálových věd. „Naši doktorandi budou v rámci nového doktorského studijního programu zapojeni do mezinárodních projektů. Naučí se, jak se dělá věda na špičkových evropských a světových institucích s vědci světového formátu a současně nahlédnou do různých oblastí komerčního využití vědeckých výsledků,,“dodává prof. Vrba.

CEITEC chystá otevřít ještě další dva mezioborové doktorské studijní programy. První z nich bude zaměřený  pouze  na  vědy  o  živé  přírodě  a  druhý  bude  koncipovaný  unikátně  jako  multioborový program na pomezí mezi vědami o živé a neživé přírodě. Ten využije přirozenou  součinnost  všech sedmi výzkumných programů vědeckého centra CEITEC.

CEITEC – Středoevropský technologický institut | IČ: 00216224
Žerotínovo nám. 9, 601 77 Brno
www.ceitec.cz | info@ceitec.cz

CEITEC – Středoevropský technologický institut

CEITEC   je   centrem   vědecké   excelence   v  oblasti   věd   o  živé   přírodě   a  pokročilých   materiálů a   technologií,   jehož   hlavním   posláním   je   vybudování   významného   evropského   centra   vědy a vzdělanosti se špičkovým zázemím a podmínkami pro nejlepší vědecké pracovníky v Brně. CEITEC je výsledkem spolupráce šesti brněnských univerzit a výzkumných institucí: Masarykovy univerzity, Vysokého  učení  technického  v Brně,  Mendelovy  univerzity  v  Brně,  Veterinární  a  farmaceutické univerzity  Brno, Výzkumného  ústavu veterinárního  lékařství a Ústavu fyziky materiálů Akademie věd  ČR.  Celkový  rozpočet  projektu  je 5,246 miliard  korun. Základní  stavební  jednotky  centra tvoří

64 výzkumných skupin, které jsou soustředěny do sedmi výzkumných programů: Pokročilé nanotechnologie     a    mikrotechnologie,     Pokročilé    materiály,    Strukturní    biologie,    Genomika a proteomika rostlinných systémů, Molekulární medicína, Výzkum mozku a lidské mysli, Molekulární veterinární medicína.

Kontakt:

Jan Ostřížek, tajemník oborové rady studijního programu v  CEITECu