VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ
Antonínská 548/1, Brno 601 90
telefon: viz nejčastější čísla
e-mail: vut@vutbr.cz
www.vutbr.cz
www.vut.cz
Virtuální prohlídka
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
JIC a Brno pomáhají financovat prototypování
Celkem šest milionů korun rozdává město Brno společně s inovační agenturou JIC malým a středním firmám na výrobu a otestování prototypů inovativních produktů prostřednictvím dvou výzev v programu Prototypuj a ověřuj. V druhé výzvě se mezi podnikatele rozdělí zbývající 2,5 milionu korun. O grant se mohou firmy přihlásit na webové stránce Prototypuj a ověřuj do 25. října 2020.
Sehnat peníze na výrobu prototypu a prověření, zda je o novinku vůbec zájem, je zejména pro začínající podnikatele komplikované. Soukromí investoři nechtějí jít do rizika a získat peníze z veřejných zdrojů je obtížné. Právě proto přišlo v první polovině roku město Brno společně s inovační agenturou JIC s programem Prototypuj a ověřuj. Jeho prostřednictvím podpoří malé a střední firmy. Do programu se mohou hlásit nejen firmy se sídlem nebo provozovnou v Jihomoravském kraji a s maximálním obratem 10 milionů korun, ale také fyzické osoby, které mají v případě udělení podpory povinnost založit v regionu společnost.
Úspěšný žadatel získá od města 70 procent celkových nákladů projektu, zbývajících 30 procent si příjemce hradí sám. „Toto je druhá výzva letošního roku. V té první jsme podpořili celkem 4 firmy celkovou částkou 2,7 milionu korun. Kromě finanční podpory budou mít úspěšné firmy k dispozici i naše konzultanty. Pomůžou jim lépe uchopit byznysovou stránku projektu,“ upřesňuje podmínky manažerka programu Zuzana Hadašová z Jihomoravského inovačního centra. Kromě žádosti musí žadatel natočit minutové video, v němž svůj produkt představí. V dalším kole pak bude mít za úkol svůj projekt odprezentovat porotě složené ze zkušených podnikatelů a konzultantů.
„Už teď je zřejmé, že pandemie koronaviru má na ekonomiku zásadní dopady. Zároveň krize přináší nové příležitosti i výzvy. A právě na ty je třeba reagovat novými nápady a inovacemi,“ vysvětluje širší souvislosti ředitel JIC Petr Chládek, podle kterého se vznik úspěšného produktu nebo služby bez prototypování neobejde. „Dobrý nápad je jen začátek. Aby byl produkt úspěšný, musí se otestovat, zda o něj bude opravdu zájem a bude v praxi fungovat,“ dodává Chládek. Další informace najdete na www.jic.cz/prototypuj-a-overuj/.
Publikováno: 15.09.2020 09:00
Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/old/f19528/d202131