Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizaci na nejnovější verzi. Některé funkce portálu nemusí být podporovány.
Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
MOÚ mění vizuál, nové logo symbolizuje rozvoj a modernizaci
Novému logu Masarykova onkologického ústavu (MOÚ) dominuje oranžová barva, celý vizuální styl směřuje k větší barevnosti. Změna reflektuje aktuální potřeby moderních komunikačních a informačních technologií, vystihuje tak směřování MOÚ, který má již od svého vzniku jasnou ambici – neustále rozvíjet špičkovou medicínu na světové úrovni. Vizuální identita vznikla ve spolupráci se studenty Fakulty výtvarných umění VUT (FaVU VUT). Nové logo a vizuální styl jsou platné od 7. dubna 2021 a zavedení bude průběžné.
„Modernizace loga a vizuální prezentace MOÚ byla nutná. Třicet let staré logo nejenomže nesplňovalo předpoklady pro široké použití v nových komunikačních platformách, ale představovalo veřejnosti instituci takovou, jaká dnes není. Náš ústav je o prevenci, diagnostice a léčbě nádorů a podpůrné péči. A za posledních třicet let v těchto oblastech nastal mimořádný rozvoj. V ústavu praktikujeme velmi moderní zdravotní péči, stejným způsobem chceme na veřejnost působit i v naší vnější komunikaci. Jsem proto velmi rád, že novému logu a vizuálnímu stylu dominuje dynamická oranžová barva, které podtrhuje náš moderní a progresivní přístup k léčbě a současně více vyjadřuje optimismus a naděje. Kromě toho nové logo mnohem více vystihuje nadregionální charakter instituce a skrze unikátní počáteční písmena názvu pomůže k její identifikaci doma i v zahraničí. Věřím, že přeměna naší vizuální identity tak bude přínosem jak pro pacienty a jejich příbuzné, tak i pro celý MOÚ a jeho zaměstnance. Změna bude znatelná i u našeho nového, aktuálně připravovaného, webu,“ vysvětluje ředitel MOÚ Marek Svoboda.
MOÚ v roce 2020 spolupracoval na výběru nové vizuální identity s FaVU VUT. Nové logo a vizuální styl vytvořil tým studentů pod vedením Mikuláše Macháčka z Ateliéru grafického designu 2. O finální podobě rozhodovala komise složená s odborníků a také ze zástupců MOÚ. Z několika studentských prací zvítězil týmový projekt studentů Anny Milerové, Terezy Liché, Jakuba Janeby a absolventky FaVU VUT Kristíny Drinkové.
„O grafice přemýšlíme nejen jako o vizualitě, ale také z hlediska její funkčnosti. Technologie se neustále vyvíjejí, což v důsledku znamená, že například některá loga, která vznikla před desítkami let, už nejsou vhodná pro zobrazování v dnešních zařízeních. Vizuální identitu instituce utváří nejen logo a písmo, ale také barevnost a další prvky, které jsou obsaženy v manuálu jednotného vizuálního stylu. To vše je náplní práce studentů pro MOÚ,“ shrnuje vedoucí ateliéru Mikuláš Macháček. Aplikace nového vizuálu na propagačních předmětech | Autor: studenti FaVU pro MOÚ Základní barevné provedení loga je kombinace oranžové zkratky MOÚ a černé typografie celého názvu na bílém podkladu. Dodržování barevnosti napomáhá zapamatovatelnosti, usnadňuje identifikaci a dodává instituci její osobitý charakter. V novém vizuálním stylu je zřetelná barevnost, ta se snaží vzbudit pozitivní emoce. Doplňkové barvy: modrá, žlutá, zelená, béžová, azurová a purpurová navíc přinášejí do jednotného vizuálního stylu větší variabilitu.
Důraz je kladen také na použití ilustrací různých orgánů a částí lidského těla, které budou využívány nejen v edukačních a informačních materiálech pro veřejnost, ale také v nově připravovaném webovém prostředí. Nový web by měl být pro veřejnost přístupný ve zkušebním provozu v červnu letošního roku. Nové logo MOÚ vstupuje v platnost od 7. dubna a jeho zavedení bude společně s dalšími vizuálními prvky průběžné.