VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ
Antonínská 548/1, Brno 601 90
telefon: viz nejčastější čísla
e-mail: vut@vutbr.cz
www.vutbr.cz
www.vut.cz
Virtuální prohlídka
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
MOÚ mění vizuál, nové logo symbolizuje rozvoj a modernizaci
Novému logu Masarykova onkologického ústavu (MOÚ) dominuje oranžová barva, celý vizuální styl směřuje k větší barevnosti. Změna reflektuje aktuální potřeby moderních komunikačních a informačních technologií, vystihuje tak směřování MOÚ, který má již od svého vzniku jasnou ambici – neustále rozvíjet špičkovou medicínu na světové úrovni. Vizuální identita vznikla ve spolupráci se studenty Fakulty výtvarných umění VUT (FaVU VUT). Nové logo a vizuální styl jsou platné od 7. dubna 2021 a zavedení bude průběžné.
„Modernizace loga a vizuální prezentace MOÚ byla nutná. Třicet let staré logo nejenomže nesplňovalo předpoklady pro široké použití v nových komunikačních platformách, ale představovalo veřejnosti instituci takovou, jaká dnes není. Náš ústav je o prevenci, diagnostice a léčbě nádorů a podpůrné péči. A za posledních třicet let v těchto oblastech nastal mimořádný rozvoj. V ústavu praktikujeme velmi moderní zdravotní péči, stejným způsobem chceme na veřejnost působit i v naší vnější komunikaci. Jsem proto velmi rád, že novému logu a vizuálnímu stylu dominuje dynamická oranžová barva, které podtrhuje náš moderní a progresivní přístup k léčbě a současně více vyjadřuje optimismus a naděje. Kromě toho nové logo mnohem více vystihuje nadregionální charakter instituce a skrze unikátní počáteční písmena názvu pomůže k její identifikaci doma i v zahraničí. Věřím, že přeměna naší vizuální identity tak bude přínosem jak pro pacienty a jejich příbuzné, tak i pro celý MOÚ a jeho zaměstnance. Změna bude znatelná i u našeho nového, aktuálně připravovaného, webu,“ vysvětluje ředitel MOÚ Marek Svoboda.
MOÚ v roce 2020 spolupracoval na výběru nové vizuální identity s FaVU VUT. Nové logo a vizuální styl vytvořil tým studentů pod vedením Mikuláše Macháčka z Ateliéru grafického designu 2. O finální podobě rozhodovala komise složená s odborníků a také ze zástupců MOÚ. Z několika studentských prací zvítězil týmový projekt studentů Anny Milerové, Terezy Liché, Jakuba Janeby a absolventky FaVU VUT Kristíny Drinkové.
„O grafice přemýšlíme nejen jako o vizualitě, ale také z hlediska její funkčnosti. Technologie se neustále vyvíjejí, což v důsledku znamená, že například některá loga, která vznikla před desítkami let, už nejsou vhodná pro zobrazování v dnešních zařízeních. Vizuální identitu instituce utváří nejen logo a písmo, ale také barevnost a další prvky, které jsou obsaženy v manuálu jednotného vizuálního stylu. To vše je náplní práce studentů pro MOÚ,“ shrnuje vedoucí ateliéru Mikuláš Macháček.
Základní barevné provedení loga je kombinace oranžové zkratky MOÚ a černé typografie celého názvu na bílém podkladu. Dodržování barevnosti napomáhá zapamatovatelnosti, usnadňuje identifikaci a dodává instituci její osobitý charakter. V novém vizuálním stylu je zřetelná barevnost, ta se snaží vzbudit pozitivní emoce. Doplňkové barvy: modrá, žlutá, zelená, béžová, azurová a purpurová navíc přinášejí do jednotného vizuálního stylu větší variabilitu.
Důraz je kladen také na použití ilustrací různých orgánů a částí lidského těla, které budou využívány nejen v edukačních a informačních materiálech pro veřejnost, ale také v nově připravovaném webovém prostředí. Nový web by měl být pro veřejnost přístupný ve zkušebním provozu v červnu letošního roku. Nové logo MOÚ vstupuje v platnost od 7. dubna a jeho zavedení bude společně s dalšími vizuálními prvky průběžné.
Zdroj: Masarykův onkologický ústav
„Modernizace loga a vizuální prezentace MOÚ byla nutná. Třicet let staré logo nejenomže nesplňovalo předpoklady pro široké použití v nových komunikačních platformách, ale představovalo veřejnosti instituci takovou, jaká dnes není. Náš ústav je o prevenci, diagnostice a léčbě nádorů a podpůrné péči. A za posledních třicet let v těchto oblastech nastal mimořádný rozvoj. V ústavu praktikujeme velmi moderní zdravotní péči, stejným způsobem chceme na veřejnost působit i v naší vnější komunikaci. Jsem proto velmi rád, že novému logu a vizuálnímu stylu dominuje dynamická oranžová barva, které podtrhuje náš moderní a progresivní přístup k léčbě a současně více vyjadřuje optimismus a naděje. Kromě toho nové logo mnohem více vystihuje nadregionální charakter instituce a skrze unikátní počáteční písmena názvu pomůže k její identifikaci doma i v zahraničí. Věřím, že přeměna naší vizuální identity tak bude přínosem jak pro pacienty a jejich příbuzné, tak i pro celý MOÚ a jeho zaměstnance. Změna bude znatelná i u našeho nového, aktuálně připravovaného, webu,“ vysvětluje ředitel MOÚ Marek Svoboda.
MOÚ v roce 2020 spolupracoval na výběru nové vizuální identity s FaVU VUT. Nové logo a vizuální styl vytvořil tým studentů pod vedením Mikuláše Macháčka z Ateliéru grafického designu 2. O finální podobě rozhodovala komise složená s odborníků a také ze zástupců MOÚ. Z několika studentských prací zvítězil týmový projekt studentů Anny Milerové, Terezy Liché, Jakuba Janeby a absolventky FaVU VUT Kristíny Drinkové.
„O grafice přemýšlíme nejen jako o vizualitě, ale také z hlediska její funkčnosti. Technologie se neustále vyvíjejí, což v důsledku znamená, že například některá loga, která vznikla před desítkami let, už nejsou vhodná pro zobrazování v dnešních zařízeních. Vizuální identitu instituce utváří nejen logo a písmo, ale také barevnost a další prvky, které jsou obsaženy v manuálu jednotného vizuálního stylu. To vše je náplní práce studentů pro MOÚ,“ shrnuje vedoucí ateliéru Mikuláš Macháček.
Základní barevné provedení loga je kombinace oranžové zkratky MOÚ a černé typografie celého názvu na bílém podkladu. Dodržování barevnosti napomáhá zapamatovatelnosti, usnadňuje identifikaci a dodává instituci její osobitý charakter. V novém vizuálním stylu je zřetelná barevnost, ta se snaží vzbudit pozitivní emoce. Doplňkové barvy: modrá, žlutá, zelená, béžová, azurová a purpurová navíc přinášejí do jednotného vizuálního stylu větší variabilitu.
Důraz je kladen také na použití ilustrací různých orgánů a částí lidského těla, které budou využívány nejen v edukačních a informačních materiálech pro veřejnost, ale také v nově připravovaném webovém prostředí. Nový web by měl být pro veřejnost přístupný ve zkušebním provozu v červnu letošního roku. Nové logo MOÚ vstupuje v platnost od 7. dubna a jeho zavedení bude společně s dalšími vizuálními prvky průběžné.
Zdroj: Masarykův onkologický ústav
Publikováno: 07.04.2021 13:00
Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/old/f19528/d210937