Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizaci na nejnovější verzi. Některé funkce portálu nemusí být podporovány.
Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
Nová metoda výzkumníků z FIT přispěje k vytvoření ještě realističtějšího prostředí v hrách či virtuální realitě
Realističnost synteticky generovaných stromů umí měřit nová metoda výzkumníků ze skupiny CPhoto@FIT. Výzkum, který za ní stojí, popsali spolu s kolegy z americké Purdue University v článku, který byl přijat na SIGGRAPH, nejprestižnější odbornou konferenci v grafickém odvětví, která se uskuteční v prosinci v Tokiu. "Je to pro nás velký úspěch. Provedli jsme rozsáhlou uživatelskou studii, které se zúčastnilo 4000 lidí. Účastníci uskutečnili přes milion porovnání, které obrázky stromů vypadají podle nich nejrealističtěji. Na těchto datech jsme poté natrénovali neuronovou síť, které říkáme ICTree. Program tak nyní dokáže rozeznat, které synteticky vygenerované stromy budou lidé považovat za reálně vyhlížející, a které ne," popsal Martin Čadík, jeden z autorů článku.
Autor: CPhoto@FIT Metodu budou moct využít vývojáři simulátorů, her, architektonických vizualizací nebo třeba aplikací virtuální reality. Uplatnění tedy najde tam, kde se synteticky generované 3D modely stromů využívají, např. k vytvoření ještě realističtějšího prostředí. Více informací k tématu najdete zde.
Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.