• Události
  • Sem patřím
  • Centrum sportovních aktivit VUT v Brně
  • Výzkumná centra

  • Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.

Rozhodnutí č. 1/2020 v souvislosti s vývojem krizové situace v šíření koronaviru

Článek 1
Předmět úpravy

1. Členové krizového štábu VUT
a) Budou operativně dostupní a připraveni k účasti na svolaných jednáních krizového štábu
b) Zajistí spolehlivý a ověřovaný přenos informací a rozhodnutí krizového štábu k ostatním vedoucím zaměstnancům fakult a součástí.

2. Vedoucí zaměstnanci fakult a součástí
a) rozhodnou o naléhavých a nezbytných pracech a způsobu jejich zajištění dle povahy činnosti jednotlivých pracovišť a zajistí plnění úkolů pracovišť v nezbytném rozsahu;
b) zajistí svou operativní dostupnost na telekomunikačních zařízeních a budou připraveni operativně jednat a plnit opatření a pokyny vedení VUT a krizového štábu;
c) podle potřeby zajistí přítomnost svou nebo jim podřízených zaměstnanců na pracovišti pro zajištění naléhavých a nezbytných prací;
d) neprodleně zruší všechny plánované příjezdy osob ze zahraničí do odvolání;
e) zajistí zákaz pracovních cest zaměstnanců do zahraničí do odvolání;
f) sdělí režim omezeného rozvržení pracovní doby na podatelnách, sekretariátech děkana/ředitele fakult/součástí, studijních a zahraničních odděleních na sekretariát kvestora do 16.3.2020.

3. Naléhavé a nezbytné provozní činnosti a práce jsou
a) zajištění základního provozu objektů vč. ostrahy objektů a provozních funkcí objektů;
b) zajištění komunikace v listinné i elektronické formě, vč. organizace a provozu příslušných organizačních útvarů a zařízení, počítačových sítí, informačních systémů, spisové služby, vč. vnitřní „kufrové“ pošty apod.;
c) zajištění komunikace se státními a veřejnými úřady a institucemi, vč. poskytovatelů dotací apod.
d) Zajištění dalších úkolů vysoké školy s přihlédnutím k aktuální situaci.

4. Akademičtí, výzkumní a odborní pracovníci
Vedoucímu zaměstnanci fakulty/součásti se ukládá:
a) uplatnit „homeoffice“ v maximálně možném rozsahu; nastavení nezbytných výjimek určuje vedoucí pracovník fakulty/součásti.
b) u osob, které přijely a jsou již přítomny na VUT, upozornit na mimořádnou situaci a přijatá opatření – a doporučit návrat domů;
c) sdělit nově přijíždějícím osobám, jejichž příjezd již nebylo možné odvolat, a které požadují ubytování na kolejích, že jim bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény.

5. Ostatní neakademičtí pracovníci, THP a dělnické profese
Vedoucímu zaměstnanci fakulty/součásti se ukládá:
a) Uplatnit „homeoffice“ v maximálně možném rozsahu; nastavení nezbytných výjimek určuje vedoucí pracovník fakulty/součásti.
b) Nastavit zaměstnancům režim omezeného rozvržení pracovní doby na pracovišti po nezbytně nutnou dobu za účelem řešení naléhavých a nezbytných pracovních/provozních úkolů, které nelze plnit mimo pracoviště. Zbytek pracovní doby bude ze strany zaměstnance plněn v režimu podle bodu 5a).
c) Sdělit nově přijíždějícím osobám, jejichž příjezd již nebylo možné odvolat, a které požadují ubytování na kolejích, že jim bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény.

6. Studenti
a) Osobní přítomnost studentů v objektech fakult a ústavů VUT v souvislosti s jejich studiem je v současné době zakázána do 12.4.2020; studijní administrativa bude vyřizována výhradně elektronicky nebo poštou (např. potvrzení o studiu aj. budou na žádost studenta zasílána poštou).
b) Nově přijíždějící zahraniční studenti (jsou-li již přítomni) budou upozorněni na mimořádnou situaci a přijatá opatření a bude jim doporučen návrat domů.
c) Studenti na kolejích:
  • všem bude doporučeno opustit koleje;
  • nově přijíždějícím zahraničním studentům, kteří požadují ubytování na kolejích, bude poskytnuto ubytování na nezbytně nutnou dobu pro zajištění odjezdu, a to v režimu karantény; není-li odjezd zahraničních studentů možný, karanténa bude trvat minimálně po dobu 14 dní;
  • zakazuje se krátkodobé ubytovávání osob včetně studentů na kolejích;
  • ubytovaní mají povinnost kontaktovat v případě výskytu příznaků onemocnění oficiální určená místa a vedení KaM;
  • ubytovaní studenti mají povinnost dodržovat hygienická a bezpečnostní opatření a minimalizovat pobyt ve společných prostorách ubytování.
d) Informace studentům
  • Další informace o vývoji situace na VUT budou sděleny na webu VUT a fakult nejpozději do 25.3.2020.
  • Cílem VUT je, aby, byť v nouzovém režimu, bylo umožněno, řádné ukončení studia u studentů závěrečných ročníků a splnění všech studijních povinností u ostatních studentů.
7. Institucionální opatření
a) Areály a prostory, kde může vstupovat veřejnost, budou uzavřeny; opatření se netýká nájemců, kterým však bude doporučeno přiměřeně přizpůsobit provoz včetně dodržování bezpečnostních opatření.
b) Úkony přijímacího řízení s plánovaným konáním do 12.4.2020, u nichž je nezbytná osobní přítomnost uchazeče, budou přesunuty na pozdější termín; informace budou podány dodatečně.
c) Orgány vysoké školy budou jednat dle potřeby bez omezení se zohledněním aktuální situace.
d) Hygienická opatření a nákupy čistících a hygienických prostředků budou přizpůsobeny situaci.
e) Stravování v menzách bude zajištěno v omezeném režimu.

Článek 2
Závěrečná ustanovení

1. Tato vnitřní norma vstupuje v účinnost okamžikem vydání s výjimkou ustanovení 4a), 5a) a 5b), která vstoupí v účinnost nejpozději 16.3.2020.

prof. RNDr. Ing. Petr Štěpánek, CSc., dr. h. c. rektor

Publikováno: 13.03.2020 08:00

Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/old/f19528/d196703

Kontakt
VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ

Antonínská 548/1, Brno 601 90
telefon: viz nejčastější čísla
e-mail: vut@vutbr.cz
www.vutbr.cz
www.vut.cz

Virtuální prohlídka

IČ 00216305
DIČ CZ00216305

datová schránka: yb9j9by 
BUT at Facebooku BUT at Twitter BUT at Youtube

Videoarchiv
Nejsem idol