Vědci z VUT odjeli učit do nové školy v Malém Tibetu

Brontosauři v Himálajích slavnostně otevřeli novou školní budovu s učebnami specializovanými na výuku fyziky, chemie, biologie a IT v Spring Dales Public School v Malém Tibetu. Skupina šedesáti příznivců neziskové organizace společně s obyvateli vesnice Mulbekh přestřihla pásku nové školní budovy. Děti teď čeká čtrnáctidenní výuka prvních vědecky zaměřených hodin vedených třicítkou českých vědců a učitelů včetně zástupců VUT.

Slavnostní otevření nových laboratoří v Malém Tibetu. | Autor: Brontosauři v Himalájích
Mezi vyučovanými tématy se objeví například bakterie a nemoci, DNA, 3D tisk, astronomie, kvalita potravin a další. Vědci chtějí vše podat hravou formou a tamním dětem ukázat, že za světovými objevy stojí obyčejní lidé a jejich neúnavná píle.

Stopu VUT do Malého Tibetu otiskl sám autor projektu Jiří Sázel, který je absolventem stavební fakulty. Brněnská technika má své zástupce ale i v řadách vyučujících, a to konkrétně Adama Ligockého, vědce z CEITEC VUT, který ukáže dětem možnosti 3D tisku, a Ferdinanda Dvořáka studujícího na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT. Ten zase dětem ukáže, jak si vytvořit vlastní mikroskop, promítačku nebo dalekohled.

Díky moderním laboratořím se místní děti naučí mnohem více. | Autor: Brontosauři v Himalájích
Slavnostní otevření školy se uskutečnilo v rámci projektu Česká věda do Malého Tibetu, jehož cílem je pravidelná výuka věd v základní škole ve vesnici Mulbekh. Brontosauři v Himálajích financují stavbu školní laboratoře, nákup vybavení, zajišťují první výuku a z dlouhodobého hlediska budou poskytovat metodickou podporu tamním učitelům. Podobnou školní laboratoř mají pouze školy v hlavním městě Malého Tibetu vzdáleném 5 hodin cesty autem. Brontosauři v Himálajích podporují rozvoj školy Spring Dales Public School od roku 2008. Od té doby se zvýšil počet vyučovaných dětí z 80 na 250.

Publikováno: 02.08.2022 10:00