Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizaci na nejnovější verzi. Některé funkce portálu nemusí být podporovány.
Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
VUT inovovalo svůj web. Nová struktura má lépe oslovit uchazeče i firmy
Začátkem ledna odstartovalo podávání přihlášek na většinu fakult VUT. Brněnská technika proto připravila nový web, který uchazečům výrazně zjednoduší orientaci. Moderní struktura usnadní přístup i zástupcům firem, kteří mají zájem o spolupráci. Na základě hloubkové analýzy všech cílových skupin upravilo VUT své celouniverzitní stránky, které jsou nově i responzivní, takže se přizpůsobí prohlížení z mobilů či tabletů.
Protože VUT je technická univerzita, více se při přípravě webu zaměřila na technickou funkčnost stránek, které jsou nyní responzivní a jejich struktura odráží i zahraniční trendy v oblasti komunikace. „Před rokem jsme na web www.vut.cz měli z mobilních zařízení cca pětinu všech přístupů, nyní je to už čtvrtina. Zahraniční univerzity evidují dokonce půlku všech přístupů z chytrých telefonů. Proto bylo potřeba univerzitní web modernizovat, aby odpovídal aktuálním trendům,“ uvedl programátor Marek Strakoš z Centra výpočetních a informačních služeb VUT, který se na tvorbě nového webu podílel.
Samotnému programování ale předcházela důkladná analýza všech cílových skupin: série dotazníkových šetření i hloubkových rozhovorů potvrdila, že primární jsou pro univerzitní stránku uchazeči o studium a také zájemci o spolupráci zvenčí, což jsou především firmy. Tyto průzkumy tak umožnily, aby byly informace na webu snáz dohledatelné.
Zájemce o některý ze studijních oborů VUT se tak nyní dostane k podání přihlášky na pouhá dvě kliknutí. Zvýšil se také podíl videí, která atraktivní formou představují prostředí univerzity. Právě tvorba videoobsahu patří na zahraničních univerzitách ke stále populárnější formě komunikace s veřejností. Dnes uživatelé stráví v průměru téměř 20 minut denně sledováním on-line videí z mobilních zařízení. A v roce 2019 budou on-line videa tvořit až 80 % veškerých datových toků na internetu.
„Nyní končí první etapa rozsáhlého projektu modernizace webů VUT, která trvala rok a půl. Pevně doufám, že nový web svým moderním pojetím osloví co největší množství uchazečů o studium, firmy i veřejnost. Vše se podařilo jen díky mimořádnému nasazení pracovníků Centra výpočetních a informačních služeb VUT a také kolegů z Oddělení marketingu a vnějších vztahů. Můj dík patří také konzultantovi Janu Řezáčovi,“ uvedla hlavní koordinátorka projektu Renata Herrmannová.
V letošním roce se k celouniverzitnímu webu postupně připojí i jednotlivé fakulty VUT, aby se tak podařilo definitivně sjednotit vizuální komunikaci brněnské techniky.