Detail předmětu

Oborový ateliér navazující I - Produktový design - zimní

FaVU-M1PD-ZAk. rok: 2013/2014

V oboru produktový design je rozvíjena schopnost uplatnit výtvarnou kreativitu, jako důležitý inspirativní fenomén integrující spektrum oborů podílejících se na procesu navrhování produktů kusové a hromadné výroby. Jde zejména o produkty vytvářející bezprostřední životní prostředí. Studenti jsou vedeni k tomu, aby si uvědomovali kontinuitu oboru a historii kultury, na kterou navazují a aby byli schopni postihnout i etické aspekty tvorby v designu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

18

Výsledky učení předmětu

Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.

Prerekvizity

Schopnost stanovit a obhájit osobní magisterský program.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti za pomoci konzultací rozvíjejí získávají teoretické, technologické i tvůrčí znalosti a zkušenosti z bakalářského studia se záměrem ověřit předpoklady pro zkvalitňování svého osobního tvůrčího programu a prověřují možné varianty závěrečné magisterské práce. Zároveň postupně realizují projekt svého magisterského studia.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Student si volí téma a zadání vymezuje sám. Tato fáze je také zahrnuta do hodnocení. Úloha pedagoga se přesouvá do oponentní polohy a ve větší míře je kladen důraz na širší souvislosti tvorby, což je podloženo skladbou kurzů v teoretické výuce. Pátý ročník je poslední příležitostí k ověření způsobilosti k týmové práci na společném projektu.
Studenti používají všechny technologie, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak v jejich provedení a realizaci v různém materiálu.

Učební cíle

Samostatně realizovat úkoly, vycházející z přirozeného zájmu a záměrů studenta, rozvíjející a naplňující jeho osobní tvůrčí program. Rozvíjet schopnosti kritické reflexe své tvorby a její zařazení do kontextu aktuálního dění na umělecké scéně u nás i v zahraničí.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná konzultace je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu „Studia digitálního sochařství a nových médií“ (CZ.1.07/2.2.00/28.0278).

Základní literatura

Mackenzie, D.: Green Design. Design for the Environment
D.A. Norman: Design pro každý den
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://www.rapidtoday.com/design.html
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html

Doporučená literatura

Fiell, Charlotte and Peter (ed.): Designing the 21st Century

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program magisterský navazující

    obor APD , 1 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.