Detail předmětu

Oborový ateliér navazující I - Sochařství 1 - letní

FaVU-M1S1-LAk. rok: 2013/2014

Program oboru sochařství I je zaměřen na figurativní tvorbu. Figura je chápána jako základ další i zcela abstraktní sochařské tvorby. Velký důraz je kladen na propojení digitálního a klasického sochařství. Vzhledem k tomu, že jde o zcela nové technologie, je výukový program zaměřený také tímto směrem a probíhá souběžně i propojeně s výukou klasických sochařských postupů.
Studium je zaměřené na klasické sochařské disciplíny: portrét, figura, reliéf, drobná plastika, monumentální sochařství, s důrazem na materiály od tradičních po nová média.
Během bakalářského programu jsou studenti vedeni od studií figury podle živého modelu, spolupráci s architekty, k volné práci na vlastní téma.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

18

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.

Prerekvizity

Schopnost realizovat osobní magisterský program.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti za pomoci konzultací rozvíjejí získávají teoretické, technologické i tvůrčí znalosti a zkušenosti z bakalářského studia se záměrem ověřit předpoklady pro zkvalitňování svého osobního tvůrčího programu a prověřují možné varianty závěrečné magisterské práce. Zároveň postupně realizují projekt svého magisterského studia.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Studenti si volí zadání sami už s ohledem na diplomovou práci a opět je to vhodné období pro zahraniční stáž.
Studenti tedy využívají většinu technologií, které fakulta nabízí. Jak klasické pro zpracování různých materiálů, tak profesionální produkční a postprodukční software nezbytný pro digitální prostorovou tvorbu, progresivní modelování a virtuální simulace prostoru, rapid prototyping nebo víceosé frézy, případně videostřižny, zvukové studio a další.

Učební cíle

Samostatně realizovat úkoly, vycházející z tvůrčí přirozenosti studenta.
V návazném magisterském studiu je důraz kladen především na osobní autorský rozvoj studenta. V průběhu studia se každý student minimálně jednou zúčastní ateliérové sochařské soutěže na řešení konkrétní sochy do konkrétního prostoru.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná konzultace je povinná.

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Uta Groesnick, Burkhard Riemschneider, Art Now, 2002
http://digitalsculpting.net/
http://www.sculpture.org/
www.digitalmeetsculture.net/
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program magisterský navazující

    obor AS1 , 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.