Detail předmětu

Oborový ateliér navazující II - Multimédia - letní

FaVU-M2MU-LAk. rok: 2013/2014

Ateliérový předmět multimédia v magisterském navazujícím studiu rozvíjí předpoklady pro výstupy ze studia ve formě výtvarného umění, zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru, tedy často procesuálního charakteru a klade důraz i na čas investovaný obecenstvem (jako je např. performance nebo multimediální instalace a pod.). A kromě toho se zabývá zpracováváním zvuku, videa a jiných typů dat, které ve svém záběru směřují od hudební nebo filmové kompozice k vytváření interaktivních prostředí, jak ve formě konkrétních prostorových řešení instalací, tak ve virtuálně-digitální podobě počítačových aplikací, do nichž může divák přímo vstupovat, zasahovat a měnit je. Ve vztahu dílo-prostředí tedy klade důraz na výtvarné výrazové formy mixmediální prezentace. Používá nejnovější nástroje, jako je streamování, digitální modelování 3D nebo třeba VRML, které dávají možnost stát se součástí aktuálního otevřeného kreativního prostoru a směřují k formování nového uměleckého výrazu na pozadí informačních technologií.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

10

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace vlastního uměleckého projektu.

Prerekvizity

Rozpracovaný magisterský projekt.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti samostatně konzultují a realizují závěrečnou magisterskou práci v její adekvátní a způsobilé prezentaci na veřejnosti.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínkou zápočtu je dokončení praktické části zadání diplomové práce.

Osnovy výuky

Předpokládané využití většiny technologií, které fakulta nabízí, jako profesionální produkční a postprodukční software mnoha typů, videostřižny, zvukové studio, 3D tiskárny a 3D skenery a další.
DIPLOMOVÁ PRÁCE - práce na závěrečném projektu na zvolené téma vycházející z osobního programu.

Učební cíle

Samostatně realizovat úkoly, vycházející z přirozeného zájmu a záměrů studenta, rozvíjející a naplňující jeho osobní tvůrčí program. Rozvíjet schopnosti kritické reflexe své tvorby a její zařazení do kontextu aktuálního dění na umělecké scéně u nás i v zahraničí.
Soustředit potenciál studenta ke kvalitní realizaci magisterského úkolu, schopného konkurence na ve svém oboru.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná konzultace je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu „Studia digitálního sochařství a nových médií“ (CZ.1.07/2.2.00/28.0278).

Prerekvizity a korekvizity

Doporučená literatura

CyberArts", Ars Electronica Edition

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program magisterský navazující

    obor AMU , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

260 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.