Publikace
2025
ANDRÝSKOVÁ, J.; STRAKOVÁ, I.; ZICH, R. Using family aspects in the creation of brand elements for online brand communication of family businesses. Scientia&Societas, 2025, roč. 20, č. 11.2.2025,
s. 85-105. ISSN: 1801-7118.
Detail | WWWANDRÝSKOVÁ, J.; ZICH, R. A comparison of the concepts of MC and Brand equity in assessing companies' approach to brand development and an evaluation of their combined use for brand development of Start-up companies. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2025, roč. 14, č. 02,
s. 21-30. ISSN: 2464-6733.
Detail | WWW2022
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice. GRADA Publishing, a.s. 2022. GRADA Publishing, a.s. 2022. Praha: GRADA Publishing, 2022. 312 s. ISBN: 978-80-271-3431-1.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; VÁCHAL, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; SCHÜLLER, D.; ŠIRÁŇOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.; BŘEČKOVÁ, P.; MAREŠ, M.; FRÉLICH, M.; KAŇOVSKÁ, L. Souhrnná výzkumná zpráva. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022.
s. 1-82.
Detail | WWW2021
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation for Business Model Innovation - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Vysoké učení technické v Brně Fakulta podnikatelská: 2021.
s. 17-25. ISBN: 978-80-214-6005-8.
Detail | WWWSTRAKOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; PÁRTLOVÁ, P.; VÁCHAL, J.; ZICH, R. The Value Chain as the Basis of Business Model Design. Journal of Competitiveness, 2021, roč. 13, č. 2,
s. 135-151. ISSN: 1804-171X.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2020
SVOBODOVÁ, K.; ZICH, R. Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study. Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry 2020. Mladá Boleslav: 2020.
s. 276-288. ISBN: 978-80-7654-015-6.
Detail2019
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation of Corporate Business - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2019.
s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5755-3.
Detail | WWW2018
ZICH, R.; SVOBODOVÁ, K.; VESELÁ, J. An Application of the Principle of the Competitive Space Demands Accelerator to the Assessment of the Mobile Communication Market Development in the Czech Republic. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2018, roč. 12, č. 12,
s. 111-124. ISSN: 1802-8527.
Detail2017
ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; ŠIMBEROVÁ, I.; MRÁČEK, P.; SCHÜLLER, D. Hodnocení možností aplikace brandingových konceptů na trhu nízkoalkoholických nápojů v segmentu nápojů na bázi vína. Brno: 2017.
DetailCHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development in Digital Age - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2017.
s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5531-3.
Detail | WWW2016
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. FP FORUM: Základní kámen ekonomiky? aneb rodinný podnik nemusí být Cosa Nostra!. 2016.
Detail2015
VESELÁ, J.; ZICH, R. The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2015, roč. 63, č. 2,
s. 667-673. ISSN: 1211-8516.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2014
ZICH, R. An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers. Central European Journal of Management, 2014, roč. 1, č. 1,
s. 13-24. ISSN: 2336-2693.
Detail2013
ZICH, R.; VESELÁ, J. Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití. In Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe. 2013.
s. 221-229. ISBN: 978-5-7526-0597- 0.
DetailZICH, R.; VESELÁ, J. Competitive space demands accelerator and its impacts on importance and sustainability of competitive advantages. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, roč. LXI, č. 2,
s. 529-538. ISSN: 1211- 8516.
Detail2012
MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Co-creation in the Image Development in Car Industry: Possibilities and Limits. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2012, roč. 6, č. 12,
s. 114-127. ISSN: 1802- 8527.
DetailZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Monografie. Monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 s. ISBN: 978-80-7204-818- 2.
DetailMRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Brand Image Developed in Co- creation Concept on the Level of Product and Corporate Competition. In Trends in Economics and Management for the 21st Century. Brno: Brno University of Technology, 2012.
s. 114-127. ISBN: 978-80-214-4581- 9.
Detail2011
CHLEBOVSKÝ, V.; MRÁČEK, P.; ZICH, R.; MILICHOVSKÝ, F. Studie tržních příležitostí firmy Fosfa, a.s., – v regionech Evropa, země bývalého SSSR, Blízký východ a Severní Afrika. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2011.
s. 1-72.
Detail2010
ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti a její pojetí strategie. E a M: Ekonomie a Management, 2010, roč. 10, č. 1,
s. 60-74. ISSN: 1212- 3609.
Detail2009
ZICH, R. Strategický rozvoj konkurenčních výhod v koncepci úspěchuschopnosti ve vztahu k pojetí založeném na zdrojích a základních kompetencích. Ekonomika a Management, 2009, roč. 2009, č. 3,
s. 77-92. ISSN: 1802- 8470.
DetailZICH, R. Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success- ability. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2009, roč. LVII, č. 6,
s. 343-349. ISSN: 1211- 8516.
Detail2008
KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008.
s. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.
Detail2007
ZICH, R. Possibility of Evaluation and Development of Competitiveness in the Internationalization Process of SME' s. VADYBA, Management, 2007, roč. 2007, č. 1,
s. 75-97. ISSN: 1822- 3133.
Detail2005
ZICH, R., NĚMEČEK, P. Results of trends research development. In Developing regions through familz businesses and tourism. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2005.
s. 1-13. ISBN: 84-472-1018- 9.
Detail2004
Zich, R. Požadavky na rozvoj vzdělávání v oblasti managementu vyvolané potřebou rozvoje intelektuální kapitálu firem. In EDMAN 04. Plzeň: Sdružení EVIDA Plzeň, 2004.
s. 401 ( s.) ISBN: 80-86596-50- 8.
DetailZich, R. Vývoj konkurenčních vztahů a konkurenčního prostředí. In Nové trendy rozvoje průmyslu. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004.
s. 20 ( s.) ISBN: 80-214-2787- 6.
DetailZich, R. Barriers of development of human’s potential in the context of development of company’ s intellectual capital. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004.
s. 20 ( s.) ISBN: 80-214-2717- 5.
DetailZich, R. Hodnocení změn v management malých a středních firem vyvolaných procesem internacionalizace. In New Trends for a New Europe: Research for Enterpreneurship. Brno: BUT, Faculty of Business and Management, 2004.
s. 30 ( s.) ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailNĚMEČEK, P.; ZICH, R. Podnikový management 1. díl. Podnikový management 1. díl. Brno: CERM, 2004.
Detail2003
ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; BŘEČKOVÁ, P.; POLLARD, D. The Internacionalising processes of small and medium companies in the Czech republic. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. VUT. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2003.
s. 93-104. ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Internationalisation of SMEs in Czech Republic: Research project GA 402/02/0106 (work-in-progress). In 7th Vaasa Conference on International Business. Vaasa University. VAASA: Vaasa University, Finland, 2003.
s. 1-13.
DetailZICH, R. Certifications As a Tool of Improvement of Management and Competitiveness - Yes or Not and Why?. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno, ČR: BUT, Faculty of Business and Management, 2003.
s. 129 ( s.) ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailZICH, R. COMPETITIVENESS OF SMALL AND MIDDLE SIZED COMPANIES IN THE INTERNATIONALIZATION PROCESS. In SYMPOSIUM ON THE ENTREPRENEURSHIP INNOVATION MARKETING INTERFACE. Karlsruhe, SRN: University of Karlsruhe, 2003.
s. xx ( s.)
DetailZICH, R. DEVELOPMENT OF NEW METHODS IN MANAGEMENT FROM THE VIEW OF THEORY AND PRACTICE - DIFFERENCES AND COMMON POINTS. In VII Konferencja Naukowa Mlodych Ekonomistów - Przedsiebiorczość kluczem do sukcesu mlodych. 2003.
s. xx ( s.)
DetailŠIMBEROVÁ, I.; ZICH, R.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M.; POLLARD, D. Some aspects of internationallisation of SMEs in Czech republic. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 1. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003.
s. 1-15. ISBN: 84-688-8441- 3.
Detail2002
ZICH, R. Vývoj konkurenčního prostředí a jeho vliv na management v ČR. In Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky (Pozitíva a negatíva) - Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina, SR: Žilinská univerzita v Žilině, 2002.
s. 329 ( s.) ISBN: 80-8070-005- 2.
DetailZICH, R. Vybrané aspekty personálního managementu ve strojírenských a elektrotechnických firmách. In Sborník. brno: MU fakulta ekonomicko správní, 2002.
s. 1 ( s.)
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Globalization versus internationalization in relation to the strategy of the Czech companies. In Globalizácia a jej vlyv na transformujúce sa ekonomiky (pozitíva a negatíva). Zborník píspevko v mezinárodnej konferencie. Žilina, SK: Žilinská univerzita, 2002.
s. 292- 299 ( s.) ISBN: 80-8070-005- 2.
DetailZICH, R. Classification of Competitive Advantages and Exploring of the Competitiveness of Companies. In The Tenth Annual International Conference - Business and Economic Development in Central and Eastern Europe: Implications for Economic Integration into Wider Europe. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 516 ( s.) ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailZICH, R.; ŠUNKA, J. IS/IT as a Toll Improving the Competitiveness - Challenge or Problem?. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 1 ( s.) ISBN: 111111111.
DetailZICH, R. Souvislosti mezi vývojem managementu a vývojem konkurenčního prostředí v České republice v kontextu globálních změn. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 1 ( s.) ISBN: 111111111.
DetailREŽŇÁKOVÁ, M., ŠIMBEROVÁ, I., ZICH, R. Influence of Foreign Direct Investment on Czech Economy. In Business and Economic Development in CEEE: Implications for Economic Integration into Wider Europe. -. Brno: Brno University of Technology, 2002.
s. 418- 422 ( s.) ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailPOLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; KORÁB, V.; ZICH, R. Researching the Internationalisation of SME' s in the Czech Republik. In Business and Economic Development in CEEC: Implications for Econommic Integration into Wider Europe. Business and Economic Development in CEEC: Implica. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 353-364. ISBN: 80-86510-39- 5.
Detail2001
ZICH, R., ŠUNKA, J. Informační technologie v současné manažerské praxi v českých firmách. In Sborník ze 7. mezinárodní vědecké konference „Quantitative Methods in Economy and Business„. 1. Bratislava: Bratislava, 2001.
s. 213 ( s.) ISBN: 80-225-1382- 2.
DetailZICH, R. Success and Failure Have Many Common Characteristics. In Proceedings from 1st International Post- Graduate Conference IMEA. 1. Pardubice: Pardubice: The University of Pardubice Faculty of Economics and Administration, 2001.
s. 163 ( s.) ISBN: 80-7194-347- 9.
DetailZICH, R. Definition of Managerial Proficiency and Review of the Possibilities of Its Developing. In V International Conference of Doctoral Students - Conference Proceedings. 1. Torun: Nicolas Copernicus University, 2001.
s. 253 ( s.) ISBN: 83-231-1327- 0.
DetailZICH, R., ŠUNKA, J. Modern Concepts of the Competitiveness and Their Support by Present IT/ IS. In Small and Medium Firm Management with Computer Support - Fifth International Conference. 1. Bratislava, SR: VUT v Brně Fakulta podnikatelská, 2001.
s. 146 ( s.) ISBN: 80-86510-11- 5.
DetailZICH, R., ŠUNKA, J. Podporují IT konkurenční výhody?. In GEMAN 01 “General management“ – sborník příspěvků mezinárodní konference, Mariánské lázně 2001. 2. díl. Mariánské Lázně, ČR: GEMAN, 2001.
s. 313 ( s.) ISBN: 80-902692-8- 1.
DetailMANDELÍK, P., ZICH, R. Rozdíly ve vybraných oblastech mezi podniky s českými vlastníky a podniky s vlastníky zahraničními. In The czech economy at the turn of the millennium. sborník. Brno: MU- ESF v Brně, 2001.
s. 623 ( s.) ISBN: 80-210-2533- 6.
DetailZICH, R., PUTNOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., NĚMEČEK, P. Etika podnikání jako faktor úspěšného začlenění ČR do evropských struktur. V. Brno: GAČR, 2001.
DetailZICH, R. Nejčastější příčiny neúspěchu manažerů. In Přínosy vědeckých disciplín pro rozvoj ekonomiky - Třetí ročník konference doktorandů Fakulty podnikatelské. 1. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2001.
s. 148 ( s.) ISBN: 80-214-1867- 2.
Detail2000
ZICH, R. Využití IS/ IT ve strojírenských a elektrotechnických firmách. In Fourth International Conference Small and Medium Firm Management with Computer Support. Brno, ČR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 176 ( s.) ISBN: 80-214-1693- 9.
DetailZICH, R. Definition of Competitiveness and Success- ability and Their Relation. In The Eight Annual International Conference - Business and Economic Development in Central and Estearn Europe: Imlications for Economic Integration into Wider Europe. Brno, ČR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 722 ( s.) ISBN: 80-214-1683- 1.
DetailZICH, R. Competitiveness of Companies in Brno Region. In IV International Conference of Doctoral Students. Brno, ČR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 205 ( s.) ISBN: 80-214-1637- 8.
DetailZICH, R. Význam výchovy a vzdělávání managerů pro budování konkurenceschopnosti firmy. In Sborník z mezinárodní konference Česká ekonomika 2000 očekávání - skutečnosti - perspektivy 1. díl. Opava, ČR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 292 ( s.) ISBN: 80-7248-059- 6.
DetailZICH, R. Charakteristika managementu strojírenských a elektrotechnických firem v brněnském regionu. In I. Medzinárodný vedecký seminár doktorandov - Participácia doktorandov na vedeckovýskumnej činnosti na prelome tisícročí. Bratislava, SR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 208 ( s.) ISBN: 80-225-1327- X.
DetailNĚMEČEK, P.; ZICH, R. Možné trendy vývoje strojírenských a elektrotechnických podniků se zřetelem na jihomoravský region. In Sborník z mezinárodní konference Česká ekonomika 2000 očekávání - skutečnosti - perspektivy 3. díl. Karviná, ČR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 221 ( s.) ISBN: 80-7248-059- 6.
DetailZICH, R. Perspective of the Competitiveness of the Companies from Transition Economies. In International Conference: Interantional Bussiness in Transition Economies. Kaunas, Litva: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. a ( s.)
DetailZICH, R. Význam informačních systémů pro budování konkurenceschopnosti firmy. In Zborník referátov medzinárodnej vedeckej konferencie Riadenie a informatika v novom tisicročí 1. díl. Žilina, SR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 158 ( s.) ISBN: 80-7100-757- 9.
DetailZICH, R. Organizování ve strojírenských a elektrotechnických firmách v brněnském regionu. In Medzinárodné kolokvium - Reengineering - mýtus (?), realita (?), šanca (?. SR: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. a ( s.) ISBN: 80-968080-3- 6.
Detail
*) Citace publikací se generují jednou za 24 hodin.