metodická pomoc, konzultace a školení pro oblast spisové službyvčetněERMS (tj. pro soubor činností, které se zabývají manipulací s dokumenty od jejich doručení či vzniku do jejich vyřízení a uložení, resp. vyřazení);
tvorba a aktualizace vnitřních norem (spisového řádu a spisového a skartačního plánu);
vedení spisovny rektorátu (přejímání, třídění, evidence a ukládání dokumentů vzniklých z činnosti rektorátních pracovišť, vyhledávání a zapůjčování dokumentů, příprava dokumentů ke skartačnímu řízení, technické zabezpečení skartace dokumentů bez trvalé hodnoty a předání archiválií k uložení do archivu);
výběr archiválií ve skartačním řízení (odborné posuzování skartačních návrhů a vyhotovování protokolů o skartačním řízení podle § 10 zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů);
výběr archiválií mimo skartační řízení (např. z dokumentů nabídnutých zřizovateli archivu darem, ke koupi či do úschovy).
ZPRACOVÁNÍ, VYUŽÍVÁNÍ A PREZENTACE ARCHIVÁLIÍ
zpracovávání archiválií (pořádání a inventarizace archiválií, tvorba archivních pomůcek a informačních souborů);
vedení evidence archiválií (pravidelná aktualizace evidence NAD a její předávání AS MVČR, provádění inventury archiválií);
využívání archiválií (zpracovávání odborných rešerší, zajišťování badatelské agendy);
správní agenda (vyhledávání a příprava podkladů pro vystavování potvrzení o studiu pro účely důchodového zabezpečení, přehledů o absolvovaných předmětech a dalších studijních záležitostí);
výzkum a publikační činnost (články a příspěvky z historie VUT v Brně a jeho předchůdců, osobnosti brněnské techniky);
prezentace a propagace (pořádání výstav a přednášek k významným výročím instituce a pedagogů na ní působících, Dnů otevřených dveří a exkurzí pro studenty a zaměstnance VUT i širokou veřejnost, aktivní účast na odborných seminářích a konferencích).
PUBLIKAČNÍ ČINNOST
Seznam článků pracovníků archivu k dějinám VUT v Brně naleznete zde.
HISTORIE ARCHIVU
Archiv je na české technice v Brně poprvé písemně doložen, pokud je nám známo, v roce 1928, kdy probíhají přípravy spisového plánu, který začíná platit k 1. 1. 1929. V agendě je uvedeno následující: „Komise též navrhuje, aby jeden z konceptních úředníků vedl stále přehled agendy rektorátní, příslušné inventáře a jeden přehled archivu.“ V té době se jedná hlavně o archiv rektorátu. Předpokládáme, že archiv do války kontinuálně fungoval. Více o historii naleznete zde.
FOTOGALERIE
Archiv
Kontakt
ARCHIV
Sídlo: Klatovská 18a, 602 00 Brno
Doručovací adresa: VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ ARCHIV Antonínská 548/1 602 00 Brno