- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
Odbor studijních záležitostí
Odbor studijních záležitostí zabezpečuje úkoly VUT a zajišťuje činnost rektora a prorektora pro studium a záležitosti studentů zejména v následujících oblastech:
Studijní oblast
- akreditace bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů fakult VUT a vysokoškolských ústavů VUT,
- koordinace přijímacího řízení v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech na fakulty VUT a vysokoškolské ústavy VUT,
- koordinace uskutečňování bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů na fakultách VUT a vysokoškolských ústavech VUT, zejména jejich legitimitu a průběh ve vztahu k právním normám a akreditačním podmínkám,
- rozvoj bakalářských a magisterských studijních programů v návaznosti na vytváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání,
- záležitosti uchazečů o studium, studentů a zaměstnanců ve vztahu ke studijním záležitostem, řešení problémů studentů spojených se studiem,
- nostrifikační řízení, uznávání studia absolvovaného na jiných vysokých školách,
- přezkumná řízení v oblasti přijímacího řízení, v oblasti ukončení nebo přerušení studia, rozhodování o právech a povinnostech studentů,
- koordinace přípravy, předkládání, uskutečňování a hodnocení projektů ve vzdělávací činnosti na úrovni VUT, přičemž jednotlivé typy projektů budou určeny samostatnou směrnicí rektora,
- mimořádná stipendia rektora, ceny udělované studentům,
- legislativní předpisy v oblasti studia, zejména Studijní a zkušební řád VUT, Stipendijní řád VUT, Disciplinární řád VUT a další předpisy související se studiem,
- metodické vedení studijních oddělení fakult,
- koordinace hodnocení kvality výuky,
- agenda Disciplinární komise VUT,
- agenda poplatků spojených se studiem,
- agenda ubytovacích a sociálních stipendií,
- administrace a organizace doktorských promocí,
- metodické vedení tvorby těch modulů informačního systému VUT, které souvisí se studiem,
- metodické vedení doktorského studia na fakultách a součástech,
- mimořádná stipendia doktorandů za významné vědecké výsledky,
- doklady o studiu a o absolvování studia.
Oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání
- zprostředkování pracovních příležitostí pro studenty, pomoc třetím osobám kontaktovat talentované studenty- Inkubátor talentů,
- spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávací činnosti,
- záležitosti Rady pro průmyslovou spolupráci VUT v oblasti vzdělávání
- klub absolventů - využití potenciálu absolventů VUT ve vzdělávacím procesu a ke zvýšení prestiže VUT.
Zodpovědnost za jednotlivé agendy
vedoucí
- koordinace přijímacího řízení v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech na fakulty VUT a vysokoškolské ústavy VUT,
- koordinace uskutečňování bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů na fakultách VUT a vysokoškolských ústavech VUT, zejména jejich legitimitu a průběh ve vztahu k právním normám a akreditačním podmínkám,
- rozvoj bakalářských a magisterských studijních programů v návaznosti na vytváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání,
- záležitosti uchazečů o studium, studentů a zaměstnanců ve vztahu ke studijním záležitostem, řešení problémů studentů spojených se studiem,
- rozhodování o právech a povinnostech studentů,
- koordinace přípravy, předkládání, uskutečňování a hodnocení projektů ve vzdělávací činnosti na úrovni VUT, přičemž jednotlivé typy projektů budou určeny samostatnou směrnicí rektora.
- legislativní předpisy v oblasti studia, zejména Studijní a zkušební řád VUT, Stipendijní řád VUT, Disciplinární řád VUT a další předpisy související se studiem,
- metodické vedení studijních oddělení fakult,
- koordinace hodnocení kvality výuky,
- metodické vedení tvorby těch modulů informačního systému VUT, které souvisí se studiem,
- oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání.
- agenda spojená s poplatky za nadstandartní dobu studia,
- doklady o absolvování studia pro účely OSSZ, ÚP,
- administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
- administrace a organizace doktorských promocí.
- druhopisy diplomů,
- administrace ubytovacích stipendií,
- administrace sociálních stipendií,
- žádosti o mimořádná stipendia v tíživé životní situaci,
- přezkumná řízení v oblasti přijímacího řízení,
- podávání návrhů na Cenu Nadace Preciosa,
- administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
- administrace a organizace doktorských promocí.
- nostrifikační řízení, uznávání studia absolvovaného na jiných vysokých školách,
- přezkumná řízení v oblasti ukončení a přerušení studia,
- podávání návrhů na Cenu Josefa Hlávky, Cenu MŠMT a Cenu rektora při příležitostí promocí,
- administrativní podpora bakalářských a magisterských promocí pro všechny fakulty a ústav,
- administrace a organizace doktorských promocí.
- akreditace bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů fakult VUT a vysokoškolských ústavů VUT,
- oblast spolupráce s aplikační sférou ve vzdělávání.
Informace odboru studijních záležitostí
vedoucí
zaměstnanec
- Ing. Michaela Fojtová
Agenda uznávání zahraničního vzdělání a kvalifikace na úrovni bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů; Odvolací řízení ve věci studia; Návrhy na Cenu Josefa Hlávky a Cenu MŠMT
- Ing. Lenka Kellerová
Agenda akreditací studijních programů fakult a vysokoškolských ústavů; Agenda institucionální akreditace včetně přípravy norem; Metodické vedení hodnocení kvality výuky; Výkon funkce tajemnice RVH VUT
- PhDr. Věra Kosinová
Agenda spojená s poplatky za studium; Doklady o studiu; Komunikace s orgány veřejné správy ve věci studia
- Mgr. Dagmar Mikulicová
- Mgr. Martina Repková, Ph.D.
- Ing. Pavel Šmíra
Agenda akreditací studijních programů fakult a vysokoškolských ústavů; Agenda institucionální akreditace včetně přípravy norem; Metodické vedení hodnocení kvality výuky
- Ivona Tolarová
Administrace stipendií; Odvolací řízení proti nepřijetí ke studiu; Organizace doktorských promocí; Agenda vydávání druhopisů diplomů
referent VaV
- prof. RNDr. Miroslav Doupovec, CSc., dr. h. c.
prorektor pro studium