Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.01.2000 —
Funding resources
Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT
- whole funder (2000-01-01 - 2010-12-31)
Mark
VAV13520
Default language
Czech
People responsible
Gálová Dita, Mgr., Ph.D. - principal person responsible
Units
Institute of Foreign Languages- beneficiary (2000-01-01 - not assigned)
Results
ČORNEJOVÁ, I. E-learning und Fachsprache - Projekt Fachsprache im Maschinenbau. In Odborný jazyk v procesu evropské integrace. 1. Praha: VŠE Praha, 2002. s. 125-128. ISBN: 80-245-0417-0.Detail
Martina Vránová. Growing Up in Fantasy: Inspecting the Convergences of Young Adult Literature and Fantastic Fiction. In J.R.R. Tolkien in Central Europe: Context, Directions, and the Legacy. Routledge Studies in Speculative Fiction. New York and London: Routledge, 2024. p. 131-149. ISBN: 978-1-03-252556-3.Detail
HRUBÁ, J. Practical Approach to Call. In Multimédia a e-learning ve výuce cizích jazyků. Brno: Akademické nakladatelství Cerm,s.r.o. Brno, 2002. p. 64 - 66 ( p.)ISBN: 80-214-2230-0.Detail
GÁLOVÁ, D. Prepodavanije inostrannych jazykov i terminologii (osobenno ekonomičeskoj i delovoj leksiki). In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003. Plzeň: Fakulta humanitních studií ZČU v Plzni, 2004. s. 466-467. ISBN: 80-86473-59-7.Detail
SVOBODOVÁ, Z.; GÁLOVÁ, D. A Practical Handbook for Writers in Materials Engineering. In Proceedings of the 12th International Scientific Conference CO-MAT-TECH 2004. Bratislava: STU, 2004. p. 1551 ( p.)ISBN: 80-227-2117-4.Detail
SVOBODOVÁ, Z.; GÁLOVÁ, D. Effective Communication in Technical/Scientific Writing in English. In RAAD 04 13th International Workshop on Robotics in Alpe-Adria-Danube Region. Brno: 2004. p. 1 - 101 ( p.)ISBN: 80-7204-341-2.Detail
NÁVRATOVÁ, J. Český jazyk jako nástroj komunikace odborné veřejnosti. In Sborník příspěvků z konference ProfiLingua 2003. Dobrá Voda u Pelhřimova: Aleš Čeněk, 2003. s. 439-445. ISBN: 80-86473-59-7.Detail
MYŠKOVÁ, Z. Computergestützte Lernmaterialien für Deutsch als Fremdsprache im Doktoratsstudium. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. s. 258-261. ISBN: 80-86473-59-7.Detail
NÁVRATOVÁ, J. Computergestützter Deutschunterricht. In Multimédia a e-learning ve výuce cizích jazyků. Brno: Akademické nakladatelství CERM Brno, 2002. s. 91-94. ISBN: 80-214-2230-0.Detail
GÁLOVÁ, D.; HRUBÁ, J. Computer Assisted Language Learning in Professional Education. In Multimédiá vo vyučovaní cudzích jazykov II. Nitra: Slovenská pol'nlohospodárska univezita v Nitre, 2004. p. 81-83. ISBN: 80-8069-307-2.Detail
MYŠKOVÁ, Z. Multimediální výukové materiály jazyka německého pro doktorské studium. In Inženýři pro XXI. století. Brno: ASI, 2003. s. 67-70. ISBN: 80-214-2272-6.Detail
MYŠKOVÁ, Z. Computergestützte Lernmaterialien für Deutsch als Fremdsprache im Doktoratsstudium und ihr Einsatz im Unterricht. In Multimédia vo vyučovaniu cudzích jazykov. Nitra: Slovenská polnohospodárská univerzita v Nitre, 2004. s. 226-229. ISBN: 80-8069-307-2.Detail
NÁVRATOVÁ, J. Využití počítačů ve výuce jazyků na Fakultě strojního inženýrství v Brně. In Inováciami k rozvoju plurilingvizmu. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2005. s. 16-20. ISBN: 80-8050-762-7.Detail
VALLOVÁ, H.; TAUŠOVÁ, O. Russian - Promoting Linguistic Diversity. In Languages for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 234-237. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
STAŇKOVÁ, P. Designing ESP Courses at FME BUT Based on a Detailed Needs Analysis: Presentation of a Project. In Languages for Specific Purposes in Higher Education-Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 193-196. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
GÁLOVÁ, D. Innovation of Curricula at FME BUT. In Languages for Specific Purposes - Searching for Common Solutions. 1. Katedra jazyků, FSI VUT v Brně: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 71-77. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
GÁLOVÁ, D. Electronic Support as the Way to Cope with Low Number of Teaching Hours and an Effective Tool for Blended Learning and Self-Study. In Languages for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 322-324. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
MYŠKOVÁ, Z.; GÁLOVÁ, D.; URBANČÍKOVÁ, M. Foreign Language Courses at the Faculty of Business and Management, BUT. In Languages for Specific Purposes in Higher Education-Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 142-148. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
GÁLOVÁ, D.; PŘÍMAL, R. Testing Language Knowledge - Applying Electronic Tools and Measuring Reliability. In Languages for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 368-373. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
NÁVRATOVÁ, J.; MYŠKOVÁ, Z.; WOLNÁ, Z. Foreign Language Skills of Technical University Graduates with Respect to Career Demands. In Languages for Specific Puroposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 149-159. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
ZAVADILOVÁ, B. The Practical Application of a Language Competences Project in Training Doctoral Students. In Languages for Specific Purposes in Higher Education- Searching for Common Solutions. Brno: 2006. p. 249-254. ISBN: 80-214-3213-6.Detail
SVOBODOVÁ, Z.; GÁLOVÁ, D. Writing Professional English. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2005. Plzeň: Západočeská universita v Plzni, 2005. p. 63-66. ISBN: 80-7043-424-4.Detail
ZAVADILOVÁ, B. Writing Professional English-Training Materials for Engineering and Chemistry. In Odborný jazyk na vysokých školách nefilologického zaměření. Brno: Univerzita Obrany, 2006. p. 137-140. ISBN: 80-7231-124-7.Detail
MYŠKOVÁ, Z. DaF- Unterricht im Doktoratsstudium an der TU in Brno, Besonderheiten, Ziele, Curriculum. In Sborník příspěvků z konference Profilingua Plzeň 2005. 2005. s. 242-247. ISBN: 80-7043-424-4.Detail
MACEK, A. Využití autonomního učení při výuce odborného německého jazyka. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2005. 1. ZČU Plzeň: ZČU v Plzni, 2005. s. 232-236. ISBN: 80-7043-424-4.Detail
GÁLOVÁ, D. Rozvojový projekt a proces standardizace výuky cizích jazyků na FSI a FP. In Podíl jazykových ústavů na internacionalizaci studijních programů na VUT. FEKT, VUT v Brně: 2005. s. 10-12.Detail
ČORNEJOVÁ, I. Deutsch im Maschinenbau. Kommunikationsverfahren im multimedialen fachbezogenen Deutschunterricht. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2003. s. 167-173. ISBN: 80-86473-59-7.Detail
ČORNEJOVÁ, I. Němčina ve strojírenství. In Strojní inženýři pro XXI. století. Brno: VUT v Brně, 2003. s. 13-18. ISBN: 80-214-2272-6.Detail
MACEK, A. Perspektivy uplatnění ve společné Evropě-jazykové znalosti. In trojní inženýři pro XXI. století. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2003. s. 54-56. ISBN: 80-214-2272-6.Detail
POSPÍCHALOVÁ, I. Komunikace není legrace. In Strojní inženýři pro XXI. století. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2003. s. 87-89. ISBN: 80-214-2272-6.Detail
POSPÍCHALOVÁ, I. Kde je zakopaný pes. In Strojní inženýři pro XXI. století. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2003. s. 85-86. ISBN: 80-214-2272-6.Detail
GÁLOVÁ, D. Languages for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. Události na VUT v Brně, 2007, vol. 2007, no. 1, p. 22-22. ISSN: 1211-4421.Detail
GÁLOVÁ, D. Využití systému MOODLE v kurzech Ústavu jazyků FSI. Události na VUT v Brně, 2007, roč. 2007, č. 3, s. 13-13. ISSN: 1211-4421.Detail
GÁLOVÁ, D. Jak důležitá je ruština? (Co nového v ruštině?). Computer, 2002, roč. 2002, č. 9, s. 24-24. ISSN: 1210-8790.Detail
ZAVADILOVÁ, B. A Language Competences Project and Its Application in Training Doctoral Students. In Gálová, D. (ed.): Languages for Specific Purposes: Searching for Common Solutions. Language and Literature. Cambridge, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2007. p. 80-89. ISBN: 1-84718-300-X.Detail
MYRONOVA, H.; GÁLOVÁ, D. Ruština pro podnikatelskou sféru. Ruština pro podnikatelskou sféru. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. s. 1-136. ISBN: 80-210-3258-8.Detail
GÁLOVÁ, D. a kol. Languages for Specific Purposes: Searching for Common Solutions. Language and Literature. Language and Literature. Cambridge, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2007. 240 p. ISBN: 1-84718-300-X.Detail
MACEK, A. Prezentace projektu DEUMA. Multimédiá vo vyučovaní cudzích jazykov II. Nitra: Slovenská poĺnohospodárská univerzita v Nitre, 2004. ISBN: 80-8069-307-2.Detail
MACEK, A. Präsentation des Leonardo da Vinci II Projekts - Deutsch im Maschinenbau. Eisenstadt: NA Leonardo da Vinci, Österreich, 2004.Detail
GÁLOVÁ, D.; VALLOVÁ, H.; MÜLLEROVÁ, A. Langauges for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. Langauges for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. 1. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2006. p. 1-466. ISBN: 8021432136.Detail
KUDLIČKOVÁ, J. Angličtina, Don t be afraid of GRAMMAR. Ondráčkova 105, Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc, 2002. p. 1-31. ISBN: 80-86510-47-6.Detail
GÁLOVÁ, D. International Express Elementary - Wordlist. Oxford University Press, 2005. p. 1-15.Detail
GÁLOVÁ, D. International Express Pre-Intermediate - Wordlist. Oxford University Press, 2005. p. 1-16.Detail
GÁLOVÁ, D. International Express Intermediate - Wordlist. Oxford University Press, 2006. p. 1-13.Detail
PAYNE, E.; WHITTAKER, L. KLÍČ K ÚSPĚŠNÉMU STUDIU nejen na vysoké škole. Brno: VUTIUM, 2007.Detail
ČORNEJOVÁ, I. Multimedialer fachbezogener Deutschunterricht - Projekt DEUMA. In Multimédia a e. Brno: 2002. s. 31-38. ISBN: 80-214-2230-0.Detail
Martina Vránová. Being a legal alien: Inspecting the (in)accessibility of specific professional communities to LSP teachers. In New to the LSP classroom? A selection of monographs on successful practices. Series in Education. Malaga, Spain: Vernon Press, 2023. p. 57-76. ISBN: 978-1-64889-150-2.Detail
Martina Vránová, Dita Gálová. Introduction: New to the LSP Classroom?. In New to the LSP classroom? A selection of monographs on successful practices. Series in Education. Malaga, Spain: Vernon Press, 2023. p. xv (xxv p.)ISBN: 978-1-64889-150-2.Detail
Lucía López Risso, Dita Gálová, Salomi Papadima–Sophocleous, Klára Bereczky, Martina Vránová, Viktória Lázár, Christian Rubio, Yliana V. Rodríguez, Katherine Guertler, Rita Kóris, Eric Koenig, Jolana Tluková, Emma Abbate, Loredana Bercuci, Mădălina Chitez, An Slootmaekers, Elis Kakoulli Constantinou. New to the LSP classroom? A selection of monographs on successful practices. Series in Education. Series in Education. Malaga, Spain: Vernon Press, 2023. 262 p. ISBN: 978-1-64889-150-2.Detail
VRÁNOVÁ, M. Hypertext, Hypotext, Grafted Text: A Practical Approach to Print Hypertextuality in the Process of Literary Analysis. In Kovář, J. (ed.): Příspěvky k mezinárodní teorii literatury. -. Brno: Barrister & Principal, 2012. p. 143-151. ISBN: 978-80-87474-63-1.Detail
GÁLOVÁ, D.; TRÁVNÍČEK, J. BUTEC – Videos for English Language Learning. In ICERI2013 Proceedings. 1. Seville, Spain: IATED, 2013. p. 3293-3299. ISBN: 978-84-616-3847-5.Detail
SMAŽILOVÁ, A. Achieving Cult Status: Chuck Palahniuk's Early Fiction: Male identity crisis, nihilism and critique of consumerism in postmodern urban context. Achieving Cult Status: Chuck Palahniuk's Early Fiction: Male identity crisis, nihilism and critique of consumerism in postmodern urban context. Scholars' Press, 2014. p. 1-88. ISBN: 978-3639664386.Detail
Dagmar Červenková. Teaching Intercultural Competence in an ESP Course?. Book of Abstracts. 1. Maribor, Slovenija: Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru, Razlagoova 14, 2000 Maribor, 2016. p. 38-42. ISBN: 978-961-6802-44-4.Detail
VRÁNOVÁ, M.; GÁLOVÁ, D.; ČERVENKOVÁ, D. Languages for Specific Purposes in Higher Education – Current Trends, Approaches and Issues. Languages for Specific Purposes in Higher Education – Current Trends, Approaches and Issues. -. Brno: VUTIUM, 2017. ISBN: 978-80-214-5558-0.Detail
VRÁNOVÁ, M. A Proposal for Simultaneous Training of Reading and Writing Skills Based on a Case of Doctoral Engineering Students. In Languages for Specific Purposes in Higher Education – Current Trends, Approaches and Issues. Brno: VUTIUM, 2017. p. 78-83. ISBN: 978-80-214-5558-0.Detail
SOBĚSLAVSKÁ, V. Corpora and their Benefits for the Development of ESP Presenting and Writing Skills. In Languages for Specific Purposes in Higher Education - Current Trends, Approaches and Issues. -. Brno: VUTIUM, 2017. p. 68-72. ISBN: 978-80-214-5558-0.Detail
Markéta Gregorová, Michaela Marková, Martina Vránová, Petr Anténe, Sándor Klapcsik, Zoltán Dragon, Dávid Levente Palatinus, Zénó Vernyik, Elke Weissmann. Crime and Detection in Contemporary Culture. Szeged, Hungary: AMERICANA eBooks, 2018. 145 p. ISBN: 978-615-5423-52-9.Detail
VRÁNOVÁ, M. The Vision of Proliferating Crime in Iain Banks’s Fiction. In Crime and Detection in Contemporary Culture. Szeged, Hungary: AMERICANA eBooks, 2018. p. 35-52. ISBN: 978-615-5423-52-9.Detail
VRÁNOVÁ, M.; VERNYIK, Z.; PALATINUS, D. Crime and Detection in Contemporary Culture: Introduction. In Crime and Detection in Contemporary Culture. Szeged, Hungary: AMERICANA eBooks, 2018. p. 1-5. ISBN: 978-615-5423-52-9.Detail
VRÁNOVÁ, M. Defying Genre Boundaries: A Case of Young Adult Literature.Detail
VRÁNOVÁ, M.; GÁLOVÁ, D.; ČERVENKOVÁ, D.: Languages for Specific Purposes in Higher Education – Current Trends, Approaches and Issues. Brno (10.11.2017)Detail
VRÁNOVÁ, M., VERNYIK, Z., PALATINUS, D.: Crime and Detection in the Age of Electronic Reproduction: Traditions, Expectations, Genres and Codes. Liberec (22.11.2013)Detail
RAJLICH, J.: The 6th Ogaki International Invitational poster exhibition. Ogaki (28.10.2006)Detail
GÁLOVÁ, D.: Languages for Specific Purposes in Higher Education - Searching for Common Solutions. Katedra jazyků, FSI, VUT v Brně (24.11.2006)Detail