Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.01.2012 — 31.12.2014
Funding resources
Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
- part funder (2012-01-01 - 2014-12-31)
On the project
Cílem projektu je výroba a ověření prototypu koncepčně nového progresivního pískovacího systému zajišťujícího optimální adhezi kola a kolejnice hnacích drážních vozidel a tramvajových vozidel. Prototyp, jeho technické parametry a funkce, bude ověřen jeho instalací a zkušebním provozem na typové aplikaci u vybraného odběratele řešitele. Technický vývoj prototypu se opírá o aplikovaný výzkum a experimentální vývoj v oblasti aplikované tribologie.
Description in English The aim of this project is conceptual prototype design and verification of new progressive sanding system to ensure optimum adhesion between rail and driving wheel of railway or tram vehicles. The prototype functionality and its technical parameters will be verified in a trial operation by installation on a specific use at selected customer. The prototype technical development is based on applied research and experimental know-how in area of applied tribology. Keywords in English The aim of this project is conceptual prototype design and verification of new progressive sanding system to ensure optimum adhesion between rail and driving wheel of railway or tram vehicles. The prototype functionality and its technical parameters will be verified in a trial operation by installation on a specific use at selected customer. The prototype technical development is based on applied research and experimental know-how in area of applied tribology.
Keywordsdrážní vozidla, pískovací systém, tribologie
Key words in Englishrail vehicles- sanding device- traction control- friction- wear- progressive sanding system
Mark
TA02030850
Default language
Czech
People responsible
Hartl Martin, prof. Ing., Ph.D. - fellow researcherHruška Marek, Ing. - principal person responsible
Units
Institute of Machine and Industrial Design- co-beneficiary (2012-01-01 - 2014-12-31)
Results
OMASTA, M.; SMEJKAL, D.; GALAS, R. Výsledky a závěry výzkumu tribologických aspektů kontaktu kola a kolejnice při pískování. 2012.Detail
POLIŠČUK, R.; OMASTA, M.: Software Pískování; Řídící software k pískovacím systémům kolejových vozidel. Software je k dispozici na řídící jednotce, která je přístupná v prezentační místnosti f. TRIBOTEC, spol. s r.o., na provozní adrese Košuličova 4, 619 00 BRNO.. URL: http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=323. (software)Detail
SMEJKAL, D.; OMASTA, M.; ŠPERKA, P.; GALAS, R.; MAZŮREK, I.: Twin disk simulator; Dvoudiskové experimentální zařízení. Laboratoř dynamiky ÚMTMB B1/105 Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 Brno. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1841. (funkční vzorek)Detail
SMEJKAL, D.; OMASTA, M.; ŠPERKA, P.; GALAS, R.; MAZŮREK, I.: Pohon-01; Pohonné zařízení pro dvoudisková zařízení. Laboratoř dynamiky ÚMTMB B1/105 Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 Brno. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1842. (funkční vzorek)Detail