Project detail

Generational innovation of methods for the vehicle damping testing

Duration: 01.07.2014 — 30.06.2017

Funding resources

Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

- part funder (2014-07-01 - 2017-06-30)

On the project

Cílem projektu je vývoj testeru podvozků osobních automobilů nové generace a zcela nové verze řídícího a analytického programu. Vývoj SW předpokládá úspěšné ukončení aplikovaného a experimentálního výzkumu v oblasti technické diagnostiky podvozků vozidel do konce prvního roku projektu. V další fázi projektu bude vytvořena výrobní dokumentace a postaven prototyp nového testeru, který bude podroben rozsáhlým testům (do konce 2. roku). Na zkoušky prototypu bude aplikován experimentální vývoj, kdy bude nezbytné prokázat vysokou přesnost a opakovatelnost nové metodiky při aplikaci na širokou množinu různých motorových vozidel. Plánujeme testy desítek automobilů rozmanitých značek, jak nových, tak v různém stadiu opotřebení. Skutečný stav tlumícího systému těchto vozidel bude ověřován měřením demontovaných tlumičů na speciálním stendu (do konce 3. roku). Zde bude využito experimentální zázemí VUT v Brně. Výsledky rozsáhlých testů budou využity jednak při verifikaci funkce nového systému, ale i jako významný marketingový materiál při rozběhu prodeje.

Description in English
The goal of the suggested project is the development of a completely new suspension tester for passenger vehicles and a new version of its control and analytic software. An applied research in the field of technical diagnostic of vehicle suspension condition needs to be finished successfully by the end of 1st year to enable the start of the development of software application. Sequentially manufacturing documentation will be prepared and the tester prototype will be manufactured and tested extensively. This project phase should be finished by the end of 2nd year. Then the experimental development will be introduced to the process, based on prototype tests. The purpose of this phase is to verify high accuracy and repeatability of the suggested method on a wide range of passenger vehicles. Therefore a lot of tests will be performed with both new and used vehicles of different age and from various manufacturers. The real condition of these examined shock absorbers will be accurately measured on special test rig which requires disassembly of the shock absorber (by the end of 3rd year). The experimental background University of technology Brno will be used for the mentioned purposes. The tests results will be used to verify the functionality of suggested testing system and as an important marketing and advertising materials when entering the market.

Keywords
tlumič nárazů; závěs kola; technická diagnostika

Key words in English
shockabsorber- wheel suspension- damping- diagnostic

Mark

TA04031251

Default language

Czech

People responsible

Mazůrek Ivan, doc. Ing., CSc. - fellow researcher
Skuhravý Pavel, Ing. - principal person responsible

Units

Brno University of Technology
- responsible department (2014-07-01 - 2017-07-28)
Institute of Machine and Industrial Design
- co-beneficiary (2014-07-01 - 2017-06-30)

Results

SKUHRAVÝ, P.; MAZŮREK, I.; SABO, K. Selhávání metodiky EUSAMA a přehled možných doplňkových kriterií. Brno: 2015.
Detail

SKUHRAVÝ, P.; MAZŮREK, I.; ZAJÍCOVÁ, K. Odborná zpráva o postupu prací a dosažených výsledcích za rok 2014. Brno: 2015.
Detail

SKUHRAVÝ, P.; MAZŮREK, I.; SABO, K.: ST100; Rezonanční adhezní zkušebna tlumičů ST100. ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 místnost B3/211. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3266. (funkční vzorek)
Detail

ZAJÍCOVÁ, K.; SKUHRAVÝ, P.; MAZŮREK, I.: STA; Software pro hodnocení technického stavu závěsu vozidla metodou STA. místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3267. (software)
Detail

NOVÁK, P.; MAZŮREK, I.: Adaptivní tlumič; Automobilový tlumič s nastavitelným tlumením. ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 místnost B1/112. URL: http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=354. (funkční vzorek)
Detail

SKUHRAVÝ, P.; NOVÁK, P.; KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.: ST100-3; Rezonanční adhezní zkušebna ST100-3. ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 místnost B3/211. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3529. (prototyp)
Detail

MAZŮREK, I.: NewGen; Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla. místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2835. (software)
Detail

MAZŮREK, I.: Momend; Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu. místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2. URL: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2836. (funkční vzorek)
Detail