Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 27.06.2013 — 28.02.2013
Funding resources
Neveřejný sektor - Přímé kontrakty - smluvní výzkum, neveřejné zdroje- whole funder (2013-06-27 - 2014-02-28)
On the project
Hlavním cílem projektu bylo provést analýzu dopravní nehody motocyklů Ducati a Honda na křižovatce. V místě dopravní nehody byly také zjištěny a zadokumentovány dohledové podmínky ve směru jízdy obou motocyklů. Také byly provedeny prohlídky předmětných motocyklů, odměřený výšky a umístění jednotlivých poškození na motocyklu zatíženém příslušným řidičem. Následně bylo provedeno řešení předmětného nehodového děje pomocí simulačního programu Virtual CRASH 3.0. Při analýze nehodového děje se vycházelo z vyšetřené střetové konfigurace, kdy na geodeticky zaměřeném polygonu bylo nutné odvodit místo střetu, dle stop zanechaných na vozovce a zadokumentovaných PČR. Nejprve byl vyřešen střetový a postřetový pohyb motocyklů do jejich konečných poloh. Poté byly vytvořeny dvě varianty předstřetového pohybu podle výpovědi obou řidičů. Na základě těchto dvou odlišných průběhů nehodového děje byly analyzovány možnosti odvrácení střetu jednotlivých účastníků, vždy pro danou variantu. Důraz na metodický postup při řešení předmětné dopravní nehody, měl za výsledek znalecký posudek na vysoké vědecké úrovni, co do použitých pomůcek, metod a přístupu.
Description in EnglishThe task of this topic was to analyze the course of traffic accident and answer the questions of the court. The development and course of the accident can be deduced with the help of simulation from investigation file, especially photographs of accident, motorcycles damage, correspondence of damage and statements of participants.
Keywordsmotocykl, nehoda, kolize
Key words in Englishmotorcycle, traffic accident, collision
Mark
C1479
Default language
Czech
People responsible
Semela Marek, doc. Ing. Bc., Ph.D. - fellow researcherVémola Aleš, doc. Ing., Ph.D., dr. h. c. - fellow researcherTokař Stanislav, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Units
Institute of Forensic Engineering- beneficiary (2014-04-18 - not assigned)
Results
Haring Andrej. ANALÝZA BRZDĚNÍ JÍZDNÍ SOUPRAVY V RŮZNÝCH PROVOZNÍCH REŽIMECH. Soudní inženýrství, 2021, roč. 32, č. 2, s. 1-13. ISSN: 1211-443X.Detail
TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; SEMELA, M. Stanovení technické příčiny dopravní nehody - střet dvou motocyklu C 1479. 2014.Detail