Project detail

Inovation of pavement serviceability classification

Duration: 01.01.2019 — 31.12.2022

Funding resources

Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON (2015-2025)

- whole funder

On the project

Budou využity výsledky měření řešitelů v rámci řešení projektu TA04031769, dosavadní data získaná měřením parametrů povrchů vozovek, budou měřeny nově provedené stavební akce jak výstavby, údržby a oprav různými technologiemi (cementobetonové a asfaltové povrchy), tak povrchy vozovek blížící nebo jsou konci trvanlivosti povrchu nebo doby životnosti vozovek. Předpokládáme shromáždit údaje o proměnných parametrech v rozsahu poloviny sítě dálnic a silnic I. třídy a nejméně 3000 km silnic II. a III. tříd. Výsledky získané na vybraných úsecích budou korelovány s dopravní nehodovostí. Měření hlučnosti doposud zavedeno a hodnoceno v ČR není. Řešení se týká veřejné infrastruktury, je výzkumné povahy a aplikace se týká ekonomických a sociálních problémů společnosti.

Description in English
The aim of the project is to measure, evaluate and analyze surface parameters of roads and motorways in the whole range of existing values of parameters. The measured parameter values compare with the classification in selected European countries and correlate with traffic accidents. In conclusion, set values for the classification of variable parameters for the different transport intenzity and significance of roads and motorways.

Keywords
Dálnice; silnice; povrchy vozovek; měření parametrů; podélná nerovnost; příčná nerovnost; hloubka vody; makrotextura; protismykové vlastnosti; hlukové emise; klasifikace parametrů

Key words in English
Dálnice; silnice; povrchy vozovek; měření parametrů; podélná nerovnost; příčná nerovnost; hloubka vody; makrotextura; protismykové vlastnosti; hlukové emise; klasifikace parametrů

Mark

TH04020514

Default language

Czech

People responsible

Podroužek Jan, doc. Dr.techn. Ing. - principal person responsible