Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.02.2019 — 31.12.2022
Funding resources
Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA.
- whole funder (2019-03-07 - 2022-01-31)
On the project
V současnosti nelze ignorovat trend digitalizace, která zejména pro malé a střední podniky vytváří bariéru nebo naopak příležitost zajistit si svou konkurenceschopnost a udržitelnost v mezinárodním prostředí. Hlavními cíli digitální transformace je získávání nových dat a využití těchto dat k přeorientování starých procesů. Přístup více orientovaný na data vytváří příležitost k získání nových konkurenčních výhod přeorientováním obchodních modelů. Výsledky několika výzkumných studií ukázaly, že firmy s inovativními obchodními modely mají vyšší obrat a ziskovost ve srovnání s obdobnými firmami ze stejného odvětví a regionu. Proto je tento projekt velmi důležitý i pro hospodářský růst a udržitelný rozvoj ČR. Problém bude analyzován dle nejnovějších poznatků, aspektů digitální transformace a zkušeností partnerů řešitelů z úrovně digitalizace MSP v Lotyšsku, Rakousku, Německu a Estonsku. Uživateli budou MSP a zainteresované organizace. Bude vytvořená certifikovaná metodika pro hodnocení úrovně digitální zralosti MSP v ČR a platforma rozpoznání příležitostí pro transformace obchodních modelů, jenž umožní MSP a) zhodnotit úrověň jejich digitální zralosti b) zvýšit inovační aktivitu c) generovat udržitelnou tvorbu hodnoty pro zákazníka d) aplikovat scénáře implementace digitální trasformace do obchodních modelů e) zvýšit obchodní výkonnost f) akcelerovat proces učení a rozvoj kompetencí v oblasti rozvoje obchodních modelů a digitální transformace g) internacionalizovat se.
Description in EnglishThe project aims at strengthening the innovative capacity, competitiveness, sustainability and level of digitization of SMEs. It enables SMEs: a) to evaluate a level of digital maturity b) to increase innovation activity c) to generate sustainable value creation for customers d) to apply the implementation of digital transformation to business models e) to increase company performance f) to accelerate the learning process and the development of competencies in the business models and digital transformation g) to internationalize.
KeywordsMalé a střední podniky; digitální úroveň; inovační potenciál; transformace obchodních modelů; nástroje, metody a modely; nové konkurenční výhody; obchodní výkonnost;
Key words in EnglishSmall and medium enterprises; digital level; innovation potential; business model transformation; tools, methods and models; new competitive advantages; business performance;
Mark
TL02000215
Default language
Czech
People responsible
Dušková Monika, Mgr. Ing., Ph.D. - fellow researcherChlebovský Vít, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherKaňovská Lucie, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherKocmanová Alena, prof. Ing., Ph.D. - fellow researcherKoláčná Veronika, Ing. - fellow researcherMilichovský František, Ing., Ph.D., MBA, DiS. - fellow researcherNovák Lukáš, Ing., Ph.D. - fellow researcherSchüller David, Ing., Ph.D. - fellow researcherŠiráňová Lenka, Ing., Ph.D. - fellow researcherZich Robert, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherŠimberová Iveta, doc. PhDr., Ph.D. - principal person responsible
Units
Institute of Management- (2018-06-14 - not assigned)
Results
KRMELA, A. Towards Sustainability through Business Model Dynamics in the Era of Digital Transformation. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development. 1. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2019. p. 35-35. ISBN: 978-80-214-5755-3.Detail
SVOBODOVÁ, K.; ZICH, R. Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study. Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry 2020. Mladá Boleslav: 2020. p. 276-288. ISBN: 978-80-7654-015-6.Detail
STRAKOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; PÁRTLOVÁ, P.; VÁCHAL, J.; ZICH, R. The Value Chain as the Basis of Business Model Design. Journal of Competitiveness, 2021, vol. 13, no. 2, p. 135-151. ISSN: 1804-171X.Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; VÁCHAL, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; SCHÜLLER, D.; ŠIRÁŇOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.; BŘEČKOVÁ, P.; MAREŠ, M.; FRÉLICH, M.; KAŇOVSKÁ, L. Souhrnná výzkumná zpráva. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022. s. 1-82.Detail
CHLEBOVSKÝ, V. Can Digital Transformation Facilitate More Sustainable Business Models?. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation for Business Model Innovation Collected abstracts and programme of international scientific conference. Brno: Faculty of Business and Management, Brno University of Technology, Brno, Czech Republic, 2021. ISBN: 978-80-214-6004-1.Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; KORAUŠ, A.; SCHÜLLER, D.; SMOLÍKOVÁ, L.; STRAKOVÁ, J.; VÁCHAL, J. Threats and Opportunities in Digital Transformation in SMEs from the Perspective of Sustainability: A Case Study in the Czech Republic. Sustainability, 2022, vol. 14, no. 6, p. 3628-3645. ISSN: 2071-1050.Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice. GRADA Publishing, a.s. 2022. GRADA Publishing, a.s. 2022. Praha: GRADA Publishing, 2022. 312 s. ISBN: 978-80-271-3431-1.Detail
CHLEBOVSKÝ, V. Legal Aspects of Digital Marketing Communication in the Scope of International Business – Unsolicited Advertising Case Comparison. PERSPECTIVES OF BUSINESS AND ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT: DIGITAL TRANSFORMATION FOR BUSINESS MODEL INNOVATION: ECONOMIC, MANAGEMENT, FINANCE AND SYSTEM ENGINEERING FROM THE ACADEMIC AND PRACTITIONERS VIEWS. Brno: Faculty of Business and Management, Brno University of Technology, Brno, Czech Republic, 2021. p. 49-56. ISBN: 978-80-214-6005-8.Detail