Project detail

Zvýšení trvanlivosti exponovaných částí dopravní infrastruktury využitím nekovové FRP výztuže

Duration: 1.1.2025 — 31.12.2027

Funding resources

Technologická agentura ČR - 2. veřejná soutěž programu Doprava 2030

On the project

Záměrem navrženého projektu je ve značné míře zvýšit trvanlivost vybraných, nejvíce exponovaných konstrukčních části dopravní infrastruktury, a tím zabránit jejich častým výměnám a sanacím způsobených korozí použitých konstrukčních materiálů. Za tímto účelem, bylo navrženo inovativní konstrukční řešení, využívající moderní odolné materiály, kterými jsou vysokohodnotné betony a nekovová korozivzdorná FRP výztuž. Při samotném návrhu byl kladen i důraz na dekarbonizaci dopravního sektoru, které bude dosaženo právě díky použití těchto environmentálně šetrných materiálů. Z výzkumného záměru vyplívá i sestavení řešitelského týmu, jehož optimální složení zahrnuje výrobce FRP výztuže (Prefa Kompozity, a.s.), výrobce prefabrikovaných betonových dílců (Prefa Brno, a.s.), výzkumnou instituci (VUT v Brně) a realizační firmy z oboru dopravních staveb (Skanska, a.s.). U všech uchazečů lze konstatovat přímou návaznost na stávající činnosti a aktivity, které jsou v souladu s jejich pánovaných strategickým rozvojem a které budou dále rozšířený díky úspěšné realizaci a následné implementaci navrženého projektu.

Keywords
FRP, trvanlivost, udržitelnost, mostní římsy, protihlukové stěny, monolitické konstrukce, prefabrikované dílce.

Mark

CL02000171

Default language

Czech

People responsible

Units

Institute of Concrete and Masonry Structures
- responsible department (18.4.2024 - not assigned)
Institute of Building Testing
- co-beneficiary (1.1.2025 - 31.12.2027)
Institute of Concrete and Masonry Structures
- co-beneficiary (1.1.2025 - 31.12.2027)