Project detail
Inovace teorie kapacitních výpočtů neřízených křižovatek, okružních křižovatek, průpletových úseků a obdobných prvků silniční sítě na základě nejnovějších poznatků aplikované matematiky a fyziky
Duration: 1.1.2025 — 31.12.2027
Funding resources
Technologická agentura ČR - 2. veřejná soutěž programu Doprava 2030
On the project
Projekt navazuje na poznatky základního výzkumu, kterých řešitelský tým dosáhl v poslední dekádě (např. GA15-15049S) a výsledky končícího aplikovaného výzkumu (CK01000152, konec 5/2024), které prokázaly vysoký potenciál poznatků základního výzkumu ke zlepšení přesnosti kapacitních výpočtů neřízených křižovatek a jejich derivátů (okružní křižovatky, průpletové úseky, atd.). V průběhu aplikovaného výzkumu řešitelský tým zjistil rovněž řadu elementárních chyb (jak v kontextu matematickém tak fyzikálním) v základech stávající teorie dopravního proudu (způsobené často úrovní techniky, matematiky a fyziky v době jejich vzniku), které je nutné napravit. Podstatou projektu je tak příprava nové ucelené teorie kapacitních výpočtů, která bude využívat nejmodernější metody aplikované matematiky a fyziky.
Keywords
kapacita silnice; kapacita křižovatky; matematika; statistika; dopravní normy
Mark
CL02000055
Default language
Czech
People responsible
Apeltauer Jiří, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Apeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - fellow researcher
Patočka Miroslav, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Units
Institute of Computer Aided Engineering and Computer Science
- responsible department (23.4.2024 - 23.4.2024)
Institute of Computer Aided Engineering and Computer Science
- responsible department (23.4.2024 - not assigned)
Institute of Road Structures
- responsible department (23.4.2024 - 23.4.2024)
Institute of Computer Aided Engineering and Computer Science
- co-beneficiary (1.1.2025 - 31.12.2027)
Responsibility: Apeltauer Jiří, Ing., Ph.D.