Project detail

Zvýšení stability tramvajového svršku

Duration: 1.3.2025 — 28.2.2026

Funding resources

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

On the project

Vlivem provozu a povětrnostních podmínek dochází časem k degradaci svršku kolejových drah. Jedním z projevů degradace je i snížení funkčnosti (přítlačné síly) upevňovadel. U pojížděného tramvajového krytu vnáší silniční vozidla do konstrukce trati další přídavná zatížení zvyšující namáhání součástí tramvajového svršku. Snížením držebnosti upevňovadel následně může dojít ke ztrátě stability kolejnic či rozchodu koleje. Zkušenosti Dopravního podniku města Brna ukazují, že ke ztrátě funkčnosti upevňovadel dochází především na DZP panelech.

Mark

FAST-J-25-8806

Default language

Czech

People responsible

Kuchár Martin, Ing. - principal person responsible
Svoboda Richard, Ing., Ph.D. - fellow researcher

Units

Faculty of Civil Engineering
- responsible department (28.1.2025 - not assigned)
Institute of Railway Structures and Constructions
- internal (1.1.2025 - 31.12.2025)
Faculty of Civil Engineering
- beneficiary (1.1.2025 - 31.12.2025)

Responsibility: Kuchár Martin, Ing.