Project detail
Zvýšení stability tramvajového svršku
Duration: 1.3.2025 — 28.2.2026
Funding resources
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
On the project
Vlivem provozu a povětrnostních podmínek dochází časem k degradaci svršku kolejových drah. Jedním z projevů degradace je i snížení funkčnosti (přítlačné síly) upevňovadel. U pojížděného tramvajového krytu vnáší silniční vozidla do konstrukce trati další přídavná zatížení zvyšující namáhání součástí tramvajového svršku. Snížením držebnosti upevňovadel následně může dojít ke ztrátě stability kolejnic či rozchodu koleje. Zkušenosti Dopravního podniku města Brna ukazují, že ke ztrátě funkčnosti upevňovadel dochází především na DZP panelech.
Mark
FAST-J-25-8806
Default language
Czech
People responsible
Kuchár Martin, Ing. - principal person responsible
Svoboda Richard, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Units
Faculty of Civil Engineering
- responsible department (28.1.2025 - not assigned)
Institute of Railway Structures and Constructions
- internal (1.1.2025 - 31.12.2025)
Faculty of Civil Engineering
- beneficiary (1.1.2025 - 31.12.2025)
Responsibility: Kuchár Martin, Ing.