Publication detail

Psychologie v podnikání

VYKOPALOVÁ, H.

Original Title

Psychologie v podnikání

English Title

Psychology in Business

Type

course reader

Language

Czech

Original Abstract

Text je zaměřen na znalosti a využití psychologických poznatků v podnikání. Zaměřuje se na organizaci a lidský faktor ve smyslu chování, motivace, podnikové kultury a etiky a na všechny procesy ovlivněné člověkem a jeho chováním. Z pohledu firmy a podnikání se předmět zabývá významem leadershipu a faktory pracovní výkonnosti ovlivňující výkon a prosperitu firmy.

English abstract

The text focuses on the knowledge and use of psychological knowledge in business. It focuses on organization and human factor in terms of behavior, motivation, corporate culture and ethics, and all processes influenced by man and his behavior. From a business and business perspective, the subject deals with the importance of leadership and work performance factors affecting the performance and prosperity of the company.

Keywords

Podnikání, osobnost, pracovní prostředí na pracovní podmínky, sociálně patologické aspekty v podnikání

Key words in English

Business, personality , work environment, working conditions , socio-pathological aspects in business

Authors

VYKOPALOVÁ, H.

Released

15. 6. 2014

Location

Brno

ISBN

978-80-214-4977-0

Edition

1

Edition number

1

Pages from

1

Pages to

80

Pages count

84

BibTex

@misc{BUT100574,
  author="Hana {Vykopalová}",
  title="Psychologie v podnikání",
  year="2014",
  series="1",
  edition="1",
  pages="1--80",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4977-0",
  note="course reader"
}