Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
HANÁKOVÁ, Z. TICHÁ, A.
Original Title
Hodnocení kvality služeb facility managementu
English Title
FACILITY MANAGEMENT SERVICES QUALITY ASSESSMENT
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Článek se zabývá hodnocením kvality služeb facility managementu. Po úvodním objasnění pojmu je nastíněna problematika kvality ve facility managementu. Jsou popsány důležité termíny jako kvalita, požadavek, service level (úroveň služby), service level agreement (smlouva o úrovni služeb) a key performance indicator (klíčový výkonnostní hodnotitel). Je zde také popsán kvalitativní cyklus, a to v podobě následujícího schématu. V další části článku je popsán návrh na hodnocení kvality služeb facility managementu, který byl vytvořen v rámci projektu juniorského specifického výzkumu. Výsledkem je soubor excelových tabulek. První z nich obsahuje seznam možných FM služeb v návaznosti na normu EN 15221-4. Na druhém listu excelového souboru je seznam firem, které poskytují služby facility managementu v České republice. Kromě názvu firmy a odkazu na webové stránky je u každé firmy uveden i výčet služeb, které daná firma poskytuje. Poslední list je již konkrétním návrhem na hodnocení poskytovaných služeb. Hodnocení obsahuje popis služby, včetně četnosti jejího dodání. Pak je uvedeno časové omezení pro danou činnost, pokud nějaké je. Následuje konkrétní popis KPI (klíčový výkonnostní hodnotitel), je uvedeno období, ve kterém se kvalita sleduje a měrná jednotka hodnocení. Dále je sloupec pro hodnotu maximálního počtu jednotek pro standard. Následuje koeficient snížení ceny pro každou dodatečnou jednotku a v posledním sloupci je hodnota CPI (kritický výkonnostní hodnotitel), při jehož dosažení má klient právo např. vypovědět smlouvu s dodavatelem. Celý proces hodnocení kvality, včetně nastavení jednotlivých ukazatelů je velmi individuální. Záleží pouze na klientovi, jak bude nastaveno hodnocení plnění dodávaných služeb.
English abstract
This paper deals with facility management services quality assessment. There are described terms like quality, requirement, service level, service level agreement and key performance indicator. There is also mentioned the quality cyclus. The main part describe the suggestion of facility management services quality assessment.
Keywords
Facility management, kvalita, služba, produkt, hodnocení
Key words in English
Facility management, quality, service, product, assessment
Authors
HANÁKOVÁ, Z.; TICHÁ, A.
RIV year
2014
Released
30. 1. 2014
Publisher
VUT v Brně, FAST
Location
Brno
ISBN
978-80-214-4851-3
Book
Juniorstav 2014
Edition number
1
Pages from
Pages to
5
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT105317, author="Zdenka {Rosecká} and Alena {Tichá}", title="Hodnocení kvality služeb facility managementu", booktitle="Juniorstav 2014", year="2014", number="1", pages="1--5", publisher="VUT v Brně, FAST", address="Brno", isbn="978-80-214-4851-3" }