Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
POLCEROVÁ, M.
Original Title
Jsou aplikační příklady dostatečnou motivací?
English Title
Application examples are sufficient motivation?
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
V příspěvku je stručně popsán současný stav výuky matematiky na FCH VUT v Brně včetně úrovně znalostí nastupujících posluchačů a posluchaček. Pokouší se odpovědět na otázku, zda zařazení aplikačních příkladů do výuky matematiky je dostatečnou motivací pro studium matematiky. Zabývá se problematikou zařazení těchto příkladů do distančních učebních textů, které jsou součástí e-learningových podpor výuky matematiky a jakou nacházejí odezvu u studujících a učitelů.
English abstract
The contribution briefly describes the current state of teaching mathematics at FCH BUT, including the knowledge level of entering students. It tries to answer the question whether the inclusion of application examples in teaching mathematics is sufficient motivation for the study of mathematics. It deals with the issue of inclusion of these examples in distance learning texts that are part of the e-learning teaching mathematics and what response they find among students and teachers.
Keywords
Motivace; matematika;aplikační příklady,distanční učební texty
Key words in English
Motivation; mathematics; application examples, distance learning texts.
Authors
RIV year
2014
Released
13. 6. 2014
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Location
Brno
ISBN
978-80-210-6870-4
Book
Sborník abstraktů příspěvků z konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III
Edition
první
Edition number
Pages from
39
Pages to
Pages count
1
BibTex
@inproceedings{BUT107985, author="Marie {Polcerová}", title="Jsou aplikační příklady dostatečnou motivací?", booktitle="Sborník abstraktů příspěvků z konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III", year="2014", series="první", number="první", pages="39--39", publisher="Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta", address="Brno", isbn="978-80-210-6870-4" }