Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
BILÍK, M.
Original Title
Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích
English Title
Maximal achievable decelon of passenger cars on diffent surfaces
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zabývá vyhodnocením několika provedených sérií brzdných zkoušek provedených v rámci projektu specifického vysokoškolského výzkumu. Cílem bylo změření maximálního dosažitelného brzdného zpomalení vybraných osobních vozidel na vybraných površích, tzn. realizování brzdných zkoušek v reálném prostředí za reálných podmínek. Takto získané hodnoty je možné aplikovat pro analýzu dopravních nehod.
English abstract
The paper deals with the evaluation of several series of braking tests carried out in the context of a university specific research project. The aim was to measure the maximum achievable braking rate of selected cars on selected surfaces, ie. realizing braking tests in a real environment under realistic conditions. Values thus obtained can be applied for the analysis of traffic accidents.
Keywords
Vozidlo, zpomalení, brzdění, adheze.
Key words in English
Vehicle, decceleration, braking, friction.
Authors
RIV year
2015
Released
29. 1. 2015
Publisher
VUT
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5091-2
Book
JUNIORSTAV 2015
Pages from
368
Pages to
387
Pages count
11
BibTex
@inproceedings{BUT112735, author="Martin {Bilík}", title="Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích", booktitle="JUNIORSTAV 2015", year="2015", pages="368--387", publisher="VUT", address="Brno", isbn="978-80-214-5091-2" }