Publication detail

Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích

BILÍK, M.

Original Title

Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích

English Title

Maximal achievable decelon of passenger cars on diffent surfaces

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zabývá vyhodnocením několika provedených sérií brzdných zkoušek provedených v rámci projektu specifického vysokoškolského výzkumu. Cílem bylo změření maximálního dosažitelného brzdného zpomalení vybraných osobních vozidel na vybraných površích, tzn. realizování brzdných zkoušek v reálném prostředí za reálných podmínek. Takto získané hodnoty je možné aplikovat pro analýzu dopravních nehod.

English abstract

The paper deals with the evaluation of several series of braking tests carried out in the context of a university specific research project. The aim was to measure the maximum achievable braking rate of selected cars on selected surfaces, ie. realizing braking tests in a real environment under realistic conditions. Values thus obtained can be applied for the analysis of traffic accidents.

Keywords

Vozidlo, zpomalení, brzdění, adheze.

Key words in English

Vehicle, decceleration, braking, friction.

Authors

BILÍK, M.

RIV year

2015

Released

29. 1. 2015

Publisher

VUT

Location

Brno

ISBN

978-80-214-5091-2

Book

JUNIORSTAV 2015

Pages from

368

Pages to

387

Pages count

11

BibTex

@inproceedings{BUT112735,
  author="Martin {Bilík}",
  title="Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích",
  booktitle="JUNIORSTAV 2015",
  year="2015",
  pages="368--387",
  publisher="VUT",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5091-2"
}