Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
VYMAZAL, T.
Original Title
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI S MONITOROVÁNÍM A MĚŘENÍM SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKŮ VE STAVEBNÍ DODAVATELSKÉ ORGANIZACI.
English Title
PRACTICAL EXPERIENCE WITH MONITORING AND MEASURING OF THE CUSTOMERS´ CONTENTMENT IN THE BUILDING PROVIDER COMPANY.
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek ukazuje jeden s přístupů jak se vyrovnat s požadavky norem ISO 9000 v podmínkách složité selekce zákazníků, zejména v těch případech, kdy veřejné povědomí o organizaci tvoří zejména uživatelé stavebních děl. Dále se zabývá přístupy a kriterii měření a monitorování spokojenosti zákazníků s ohledem na rozdílné pojetí jakosti soukromých i veřejných investorů vzhledem k uživatelům.
English abstract
This contribution presents one of the approches to the requriments on ISO 9000 in the conditions of the complicated selection of customers, especially in those cases,when the public awareness of the company is made up especially by the construction work users. Next it deals with the approches and measuring criteria and monitoring of the customers´ contentment with regard to different approaches to quality by private and public investors in view of the customers.
Keywords
měření spokojenosti zákazníků
Key words in English
practical experience, monitoring and measuring, cumomer, contentment, building provider company
Authors
Released
25. 5. 2004
Publisher
Dům techniky Ostrava
Location
Ostrava
ISBN
80-02-01645-9
Book
Jakost - Quality 2004
Edition
Jakost 2004
Edition number
1
Pages from
C33-C37
Pages count
5