Publication detail

VÝZNAM MARKETINGOVÉ METRIKY VE STAVEBNĚ ZAKÁZKOVÉM MARKETINGU

DOHNAL, R.

Original Title

VÝZNAM MARKETINGOVÉ METRIKY VE STAVEBNĚ ZAKÁZKOVÉM MARKETINGU

English Title

IMPORTANCE OF MARKETING METRICS IN THE CONSTRUCTION CUSTOM MARKETING

Type

miscellaneous

Language

Czech

Original Abstract

Stavební projekty jsou spojené s velkou finanční zátěží pro investory a jsou spojeny i se značným rizikem. Marketingovým rozhodnutím společnosti pak je, kterých soutěží o zakázky se účastnit a které by již pro ni nebyly rentabilní. Celková nestabilita na stavebním trhu, neustále se měnící stav nabídky pracovních sil, jejich kvalifikace a udržení schopnosti stavebních společností finančních rámců, výrobních kapacit i smluvních vztahů vyžaduje důslednou péči o zákazníka a jeho dlouhodobou udržitelnost. Marketing marketingové řízení je stále ve stavebních společnostech spíše opomíjenou záležitostí.

English abstract

Construction projects are associated with great financial burden for investors and are also connected with considerable risk. Marketing the company's decision then, which compete for contracts to participate and which has not been profitable for her. The overall instability in the construction market, continuously changing labour supply, their skills and their ability to sustain construction companies, financial frameworks, production capacities and contractual relations requires consistent customer care and its long term sustainability. Marketing management is still in construction companies rather neglected issues.

Keywords

Marketing, marketingová segmentace, stavebnictví, hodnota zákazníka, náklady

Key words in English

Marketing, marketing segmentation, the construction industry, the value of the customer, the costs

Authors

DOHNAL, R.

Released

1. 12. 2016

Publisher

EuroScientia vzw, Brussels

Location

Brusel, Belgie

Pages from

36

Pages to

40

Pages count

5

BibTex

@misc{BUT130485,
  author="Radek {Dohnal}",
  title="VÝZNAM MARKETINGOVÉ METRIKY VE STAVEBNĚ ZAKÁZKOVÉM
MARKETINGU",
  year="2016",
  pages="36--40",
  publisher="EuroScientia vzw, Brussels",
  address="Brusel, Belgie",
  note="miscellaneous"
}