Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MILICHOVSKÝ, F.
Original Title
Reverzní logistika v obchodě v České republice
English Title
Reverse logistics in retail in Czech Republic
Type
book
Language
Czech
Original Abstract
Kniha je cílena na problematiku reverzní logistiky, která je využívaná v rámci obchodních činností. Základní pojetí je dáno potřebou rozšiřování činností reverzní logistiky mezi zákazníky a prodejci. Reverzní logistika je považována za nástroj, s jehož pomocí dochází k minimalizaci materiálových ztrát. Úzkým propojením s obchodními činnostmi dochází k posilování vztahů se zákazníky. V knize je významná pozornost věnována metrikám, které jsou využívány právě v oblasti reverzní logistiky a obchodu. Cílem je vymezení vztahů mezi reverzní logistikou a obchodem, se zaměřením na efektivnost na straně zákazníků (B2C i B2B) a prodejců. Současně je uvedeno podrobné zhodnocení provedeného empirického výzkumu, který byl zaměřen na tři odlišné linie, a to na koncové zákazníky, B2B zákazníky a prodejce. K ověření jednotlivých oblastí bylo využito primárního výzkumu, který byl proveden formou focus group a dotazníkového šetření. Pro celý empirický výzkum byly stanoveny statistické hypotézy, které byly následně ověřovány. Na základě zjištěných výsledků jsou stanoveny příslušná doporučení.
English abstract
The book is focused on the issue of reverse logistics, which is used in business activities. The basic concept is the need to expand reverse logistics activities between customers and sellers. Reverse logistics is considered as a tool to minimize material losses. A close relationship with business activities strengthens customer relationships. The book focuses on metrics that are used in reverse logistics and business. The aim is to define the relationship between reverse logistics and business, focusing on efficiency on the part of customers (B2C and B2B) and sellers. At the same time, there is a detailed assessment of the empirical research carried out, focusing on three distinct lines, namely end-customers, B2B customers and vendors. For the verification of individual areas, primary research was carried out using a focus group and questionnaire survey. For all empirical research, statistical hypotheses were determined, which were subsequently verified. On the basis of the findings, the recommendations are set out.
Keywords
obchodní činnosti, reverzní logistika, efektivnost
Key words in English
business activites, reverse logistics, effectiveness
Authors
Released
10. 1. 2018
Publisher
CERM
Location
Brno
ISBN
978-80-7204-970-7
Book
Pages from
1
Pages to
91
Pages count
BibTex
@book{BUT142524, author="František {Milichovský}", title="Reverzní logistika v obchodě v České republice", year="2018", publisher="CERM", address="Brno", pages="1--91", isbn="978-80-7204-970-7" }