Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KOUDELKOVÁ, P. MILICHOVSKÝ, F.
Original Title
Komunikační nástroje sociálních podniků
English Title
Communication Tools of Social Business
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Dnešní doba přináší do sféry podnikání nové trendy týkající se společenské odpovědnosti. Ty shrnuje a výstižně popisuje holistická koncepce, která je jednou z nejmladších podnikatelských koncepcí, a její principy je možné spatřovat i v sociálním podnikání. Příspěvek přináší informace o vývoji sociálního podnikání v České republice, jeho slabých i silných stránkách a příležitostech. Klade si za cíl zanalyzovat běžně používané komunikační nástroje a kriticky zhodnotit jejich funkčnost a vhodnost použití. Jelikož se pohybujeme na trhu sociálně prospěšných podniků, které jsou ještě více než klasické malé a střední podniky limitovány nedostatkem finančního kapitálu, je kladen důraz na využití nízkonákladových metod komunikace se zákazníky. Jedná se tak o mezioborové téma, které rozšiřuje základy oborů mediálních a komunikačních studií a sociálního podnikání. Navíc nabízí informace, které mají praktickou povahu a jsou využitelné v běžné činnosti sociálně prospěšného podniku.
English abstract
The present time brings the business community to make new trends related to social responsibility. That describes the holistic concept, which is one of the newest business concepts and principles of its markets in Central Europe are increasingly important in recent years. This newest trend is based on the needs of customer communication. Paper presents information on the development of social entrepreneurship in the Czech Republic, its weaknesses and strengths occasions. It aims to analyze the generally used communication tools to critically evaluate their functionality suitability. It points out the high potential of using new communication tools of traditional media in the competitive environment. Since we are on the market of social business, which is even more than the classic small medium enterprises limited by a lack of financial capital, the emphasis is on using low-cost methods of communication with customers. It is an interdisciplinary subject that extends scientific disciplines of marketing and media communication and social entrepreneurship. Additionally, it offers information that are of practical nature, are useful in everyday activities of socially beneficial enterprise.
Keywords
Sociální podnikání, media, nástroje marketingová komunikace, Česká republika
Key words in English
Social entrepreneurship, media, marketing communication tools, Czech Republic
Authors
KOUDELKOVÁ, P.; MILICHOVSKÝ, F.
Released
26. 4. 2017
Publisher
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
Location
Trnava
ISBN
978-80-8105-863-9
Book
MEGATRENDY A MÉDIÁ 2017: BUDÚCNOSŤ MÉDIÍ II. Budúcnosť mediálnej výchovy, Budúcnosť marketingu v kontexte médií, Budúcnosť hier
Pages from
152
Pages to
165
Pages count
14
BibTex
@inproceedings{BUT146654, author="Petra {Koudelková} and František {Milichovský}", title="Komunikační nástroje sociálních podniků", booktitle="MEGATRENDY A MÉDIÁ 2017: BUDÚCNOSŤ MÉDIÍ II. Budúcnosť mediálnej výchovy, Budúcnosť marketingu v kontexte médií, Budúcnosť hier", year="2017", pages="152--165", publisher="Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave", address="Trnava", isbn="978-80-8105-863-9" }