Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
SOUČKOVÁ, M.
Original Title
Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice
English Title
Sustainability and creativity in Glass industry in the Czech Republic
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Tento článek obsahuje výsledky dotazníkového průzkumu v oblasti indikátorů kreativity a udržitelnosti ve sklářském průmyslu v České republice. V současné době dochází k častému nahrazování plastu jiným materiálem. Je zde tedy možné, že výrobky ze skla budou nyní více požadovány než dříve. Dotazníkové šetření odhalilo, které ukazatele jsou pro firmy zajímavé a žádoucí a na druhou stranu které nikoliv. Je zde patrné, že velké firmy sledují více ukazatelů, než společnost o pár zaměstnancích. Tyto společnosti více dají na tzv. „selský rozum“, než na hromadu ukazatelů a metodik. Také je velký rozdíl mezi společnostmi zabývajícími se výrobou technického skla, nebo výrobou bižuterie. Je zřejmé, že u bižuterie je větší prostor pro kreativitu, než při výrobě např. skla do automobilů, bezpečnostních skel apod.
English abstract
This article contains the results of a questionnaire survey on the indicators of creativity and sustainability in the glass industry in the Czech Republic. Currently, plastic is often replaced by other materials. It is therefore possible that glass products will now be more demanded than before. The questionnaire survey revealed which indicators are interesting and desirable for companies, and on the other hand, which are not. It is obvious that large companies are pursuing more indicators than companies with a few employees. These companies put more on so-called "common sense" than on piles of indicators and methodologies. There is also a big difference between companies involved in the production of technical glass or the production of costume jewelery. Obviously, there is more ways for creativity in jewelery than in the manufacture of, for example, glass for cars, safety glass etc.
Keywords
Udržitelnost, kreativita, indikátory kreativity, ekonomické indikátory, sociální indikátory, environmentální indikátory.
Key words in English
Sustainability, creativity, indicators of creativity, economic indicators, social indicators, environmental indicators
Authors
Released
7. 12. 2018
Publisher
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5705-8
Book
Workshop specifického výzkumu 2018
Pages from
214
Pages to
225
Pages count
266
BibTex
@inproceedings{BUT153283, author="Markéta {Součková}", title="Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice", booktitle="Workshop specifického výzkumu 2018", year="2018", pages="214--225", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská", address="Brno", isbn="978-80-214-5705-8" }