Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
DOMANIŽOVÁ, P.
Original Title
Hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na zahraniční trhy
English Title
Evaluation of business models from the point of view of the entry of companies into foreign markets
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Tento článek se zabývá mezinárodním obchodem, internacionalizací a zdůrazňuje možné formy vstupu na zahraniční trh. Nejen hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na mezinárodní trh, určení motivu a vybrané způsoby zahraniční expanze byly prvnotními cíli k řešení problematiky podniků při vstupu na zahraniční trh.
English abstract
This article deals with international trade, internationalization and highlights possible forms of entry into the foreign market. Not only the evaluation of the business models from the point of view of the entry of companies into the international market, the determination of the motif and the selected ways of foreign expansion were the primary objectives for solving the problems of companies entering the foreign market.
Keywords
obchodní modely, zahraniční trhy, export, internacionalizace, mezinárodní obchod, měření exportního výkonu
Key words in English
business models, foreign markets, export, internationalization, international trade, export performance measurement
Authors
Released
8. 12. 2018
Publisher
Vysoké učení technické v Brně
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5705-8
Book
Workshop specifického výzkumu 2018
Edition number
1
Pages from
251
Pages to
257
Pages count
266
BibTex
@inproceedings{BUT155269, author="Petra {Domanižová}", title="Hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na zahraniční trhy", booktitle="Workshop specifického výzkumu 2018", year="2018", number="1", pages="251--257", publisher="Vysoké učení technické v Brně", address="Brno", isbn="978-80-214-5705-8" }