Publication detail

Hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na zahraniční trhy

DOMANIŽOVÁ, P.

Original Title

Hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na zahraniční trhy

English Title

Evaluation of business models from the point of view of the entry of companies into foreign markets

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Tento článek se zabývá mezinárodním obchodem, internacionalizací a zdůrazňuje možné formy vstupu na zahraniční trh. Nejen hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na mezinárodní trh, určení motivu a vybrané způsoby zahraniční expanze byly prvnotními cíli k řešení problematiky podniků při vstupu na zahraniční trh.

English abstract

This article deals with international trade, internationalization and highlights possible forms of entry into the foreign market. Not only the evaluation of the business models from the point of view of the entry of companies into the international market, the determination of the motif and the selected ways of foreign expansion were the primary objectives for solving the problems of companies entering the foreign market.

Keywords

obchodní modely, zahraniční trhy, export, internacionalizace, mezinárodní obchod, měření exportního výkonu

Key words in English

business models, foreign markets, export, internationalization, international trade, export performance measurement

Authors

DOMANIŽOVÁ, P.

Released

8. 12. 2018

Publisher

Vysoké učení technické v Brně

Location

Brno

ISBN

978-80-214-5705-8

Book

Workshop specifického výzkumu 2018

Edition number

1

Pages from

251

Pages to

257

Pages count

266

BibTex

@inproceedings{BUT155269,
  author="Petra {Domanižová}",
  title="Hodnocení obchodních modelů z pohledu vstupu podniků na zahraniční trhy",
  booktitle="Workshop specifického výzkumu 2018",
  year="2018",
  number="1",
  pages="251--257",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5705-8"
}