Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
HAVÍŘ, D.
Original Title
Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky
English Title
Customer Development Plan: customer experience management in a new era of the economy
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Cílem tohoto článku je teoreticky zasadit fenomén zákaznické zkušenosti do kontextu ekonomiky transformací, analyzovat jejich vzájemmný vztah v kontextu faktorů zákaznické zkušenosti, a za empirické podpory navrhnout z toho vyplývající doporučení pro manažerskou sféru a potenciální směry výzkumu pro sféru vědeckou. Druhým cílem je pak na základě poznatků z oblasti zákaznické zkušenosti a ekonomiky transformací navrhnout rámec pro řízení zákaznické zkušenosti připravený na éru ekonomiky transformací.
English abstract
The aim of this paper is to theoretically place the phenomenon of customer experience in the context of the transformation economy, to analyze their relationship in the context of factors of customer experience, and with empirical support to propose the recommendations for management and potential research directions for the academics. The second objective is to propose a customer experience management framework prepared for the era of transformation economy, based on the knowledge from the field of customer experience and transformation economy.
Keywords
zákaznická zkušenost, ekonomika, marketing, lidské potřeby, lidský rozvoj, ekonomika transformací
Key words in English
customer experience, economy, marketing, human needs, human development, transformation economy
Authors
Released
6. 12. 2019
Publisher
Faculty of Business and Management, Brno University of Technology
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5835-2
Book
Workshop specifického výzkumu 2019
Pages from
83
Pages to
97
Pages count
13
BibTex
@inproceedings{BUT160920, author="David {Havíř}", title="Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky", booktitle="Workshop specifického výzkumu 2019", year="2019", pages="83--97", publisher="Faculty of Business and Management, Brno University of Technology", address="Brno", isbn="978-80-214-5835-2" }