Publication detail

Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu

POLČÁK, L.

Original Title

Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu

English Title

Customers’ privacy in the environment of online advertisement on Czech web

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Reklama zajišťuje chod celé řady webových serverů, pro které často bývá hlavním zdrojem příjmů. V dnešním marketingu se používá celá řada způsobů cílení reklamy včetně cílení na dřívější zákazníky identifikované e-mailem nebo telefonním číslem. Pro zobrazení co nejrelevantnější reklamy se využívají aukční servery, které šíří nabídky prozrazující velké detaily o uživateli, jeho vlastnostech, prohlížeči, poloze apod. Proto jsou v poslední době podávány četné stížnosti k dohledovým orgánům. Jaký je stav v ČR? Tento článek ukazuje, že neradostný.

English abstract

Bid requests in Internet auctions for advertisement impressions propagate details about users, their attributes, browsers, location etc. Recently, several complaints have been lodged with several supervisory data protection authorities. This paper shows that special categories of personal data are processed in RTB initiated by Czech websites without seeking consent.

Keywords

Internetová reklama, Real Time Bidding, soukromí, GDPR, Transparency and Consent Framework.

Key words in English

Internet advertisement, Real Time Bidding, privacy, GDPR, Transparency and Consent Framework.

Authors

POLČÁK, L.

Released

24. 3. 2020

ISBN

1211-8737

Periodical

DSM Data Security Management

Year of study

2020

Number

1

State

Czech Republic

Pages from

11

Pages to

16

Pages count

6

URL

BibTex

@article{BUT163424,
  author="Libor {Polčák}",
  title="Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu",
  journal="DSM Data Security Management",
  year="2020",
  volume="2020",
  number="1",
  pages="11--16",
  issn="1211-8737",
  url="https://tate.cz/dsm-zdarma"
}