Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
POLČÁK, L.
Original Title
Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu
English Title
Customers’ privacy in the environment of online advertisement on Czech web
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Reklama zajišťuje chod celé řady webových serverů, pro které často bývá hlavním zdrojem příjmů. V dnešním marketingu se používá celá řada způsobů cílení reklamy včetně cílení na dřívější zákazníky identifikované e-mailem nebo telefonním číslem. Pro zobrazení co nejrelevantnější reklamy se využívají aukční servery, které šíří nabídky prozrazující velké detaily o uživateli, jeho vlastnostech, prohlížeči, poloze apod. Proto jsou v poslední době podávány četné stížnosti k dohledovým orgánům. Jaký je stav v ČR? Tento článek ukazuje, že neradostný.
English abstract
Bid requests in Internet auctions for advertisement impressions propagate details about users, their attributes, browsers, location etc. Recently, several complaints have been lodged with several supervisory data protection authorities. This paper shows that special categories of personal data are processed in RTB initiated by Czech websites without seeking consent.
Keywords
Internetová reklama, Real Time Bidding, soukromí, GDPR, Transparency and Consent Framework.
Key words in English
Internet advertisement, Real Time Bidding, privacy, GDPR, Transparency and Consent Framework.
Authors
Released
24. 3. 2020
ISBN
1211-8737
Periodical
DSM Data Security Management
Year of study
2020
Number
1
State
Czech Republic
Pages from
11
Pages to
16
Pages count
6
URL
https://tate.cz/dsm-zdarma
BibTex
@article{BUT163424, author="Libor {Polčák}", title="Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu", journal="DSM Data Security Management", year="2020", volume="2020", number="1", pages="11--16", issn="1211-8737", url="https://tate.cz/dsm-zdarma" }