Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
JANÍČKOVÁ, N. ŽIŽLAVSKÝ, O.
Original Title
Klíčové ukazatele výkonnosti pro malé a střední nevýrobní podniky, operující v automobilovém průmyslu - předvýzkum
English Title
Key performance indicators for small and medium-sized non-manufacturing enterprises, operating in the automotive industry – the preliminary research
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Cílem článku je identifikace a zhodnocení výsledků provedeného předvýzkumu. Tento předvýzkum je zaměřen na klíčové ukazatele výkonnosti a míru jejich využití v obasti malých a středních nevýrobních podniků, které působí v automobilovém průmyslu. Dílčím cílem článku je nastínění postavení těchto společností v české ekonomice a identifikace jejich největších obav do budoucna.
English abstract
The aim of this article is to identify the results of preliminary research on key performance indicators and their use in the area of small and medium-sized enterprises, which are non-manufacturing companies (authorized dealers of new vehicles) in the automotive industry. The next aim of this article is to outline the position of these companies in the czech economy and to identify their biggest concerns for the future. The whole preliminary research is linked to the creation of a system of key performance indicators for these companies. The purpose of the article is to evaluate the results of preliminary research and define its objectives. Within the methodology, a questionnaire survey was used, according to which a preliminary research was performed. This survey was supplemented by telephone interviews and email communication with respondents. Basic statistical methods of absolute and relative frequencies were used to evaluate the results of the preliminary research, and subsequently the interdependence of various information from the questionnaire was sought. The scientific goal of the article is to define the main research questions for research and to identify the most important findings in this area, which could signal the development and direction of the subsequent research. The result of the whole article is the identification of the main problems and patterns of behavior that characterize these companies. It was found that helping these companies to set performance benchmarks is absolutely necessary, as we encounter a lack of understanding in the use of these benchmarks.
Keywords
klíčové ukazatele výkonnosti, malé a střední podniky, automobilový průmysl,měření výkonnosti, předvýzkum
Key words in English
key performance indicators, small and medium-sized enterprises, automotive industry, performance measurement, preliminary research
Authors
JANÍČKOVÁ, N.; ŽIŽLAVSKÝ, O.
Released
12. 1. 2021
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Location
Plzeň
ISBN
1805-0603
Periodical
Trendy v podnikání
Year of study
10
Number
2
State
Czech Republic
Pages from
36
Pages to
47
Pages count
11
URL
http://trendyvpodnikani.cz/clanky/archiv/tvp-2020-2.html
Full text in the Digital Library
http://hdl.handle.net/11012/201010
BibTex
@article{BUT164781, author="Nikola {Janíčková} and Ondřej {Žižlavský}", title="Klíčové ukazatele výkonnosti pro malé a střední nevýrobní podniky, operující v automobilovém průmyslu - předvýzkum", journal="Trendy v podnikání", year="2021", volume="10", number="2", pages="36--47", doi="10.24132/jbt.2020.10.2.36\{_}47", issn="1805-0603", url="http://trendyvpodnikani.cz/clanky/archiv/tvp-2020-2.html" }