Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MASTALIR, R.
Original Title
Digitální marketingové strategie startupů v odvětví SaaS
English Title
Digital marketing strategies of startups in the SaaS industry
Type
article in a collection out of WoS and Scopus
Language
Czech
Original Abstract
Tento článek popisuje současné strategie v digitálním marketingu, konkrétně startupů v SaaS odvětví. SaaS je jednou z nejoblíbenějších forem cloudových služeb, je specifický ve srovnání s jinými formami digitálních podniků, zejména na e-commerce. Výzkum je zaměřen na kritický výzku akademických publikací a neadademické literatury v oblasti SaaS, startupů a digitálního marketingu. Čtenáři budou seznámeni s nejoblíbenějšími marketingovými strategiemi v počátečním stádiu startupu.
English abstract
This article discusses current strategies in digital marketing, specifically startups in the SaaS industry. SaaS is one of the most popular form of cloud services, is specific in comparison to other forms of digital businesses, especially to e-commerce. The research is focused oc critical review of academic publications and non-adademic literature in fields of SaaS, Startups and Digital marketing. Readers will be acquainted with most popular marketing strategies in early stage startups.
Keywords
SaaS, Marketingová strategie, Startup, Zákaznická zkušenost, Uživatelksá zkušenost
Key words in English
SaaS, Marketing strategy, Startup, Customer experience, User experience
Authors
Released
11. 12. 2020
Publisher
Vysoké učení technické v Brně
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5933-5
Book
Workshop specifického výzkumu 2020
Pages from
140
Pages to
144
Pages count
5
URL
https://konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/sbornik_workshopu_2020.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT172041, author="Roman {Maštalíř}", title="Digitální marketingové strategie startupů v odvětví SaaS", booktitle="Workshop specifického výzkumu 2020", year="2020", pages="140--144", publisher="Vysoké učení technické v Brně", address="Brno", isbn="978-80-214-5933-5", url="https://konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/sbornik_workshopu_2020.pdf" }