Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
LINDR, J.
Original Title
Prezentační dovednosti jako univerzální příprava pro praxi
English Title
Presentation skills as universal preparation for praxis
Type
abstract
Language
Czech
Original Abstract
V současnosti roste potřeba kvalitně připravené, zpracované a realizované prezentace. Ukazuje se však, že tato dovednost není u studentů zcela samozřejmá. Proto mají možnost navštěvovat předmět Prezentační dovednosti zaměřený na zlepšení úrovně technické, sociopsychologické a jazykové úrovně vytvářených prezentací. Protože předmět je vyučován již několik let, je možné retrospektivním pohledem zhodnotit jeho přínos a celkový dojem a vypozorovat faktory ovlivňující kvalitu výuky. Předmětem příspěvku je zhodnocení kvality výuky v období let 2020–2022 a rozbor těch faktorů, které kvalitu výuky z pohledu studentů nejvíce ovlivňují. Za tímto účelem byl navržen, vyhodnocen a zpracován dotazníkový průzkum, ve kterém se studenti ke kvalitě výuky vyjadřovali. Základní závěry a popis nejdůležitějších kritérií je uveden v praktické části příspěvku. Zhodnocení a rozbor kritérií kvality výuky vede ke zlepšení úrovně výuky, její modernizaci a vyšší efektivitě.
English abstract
At present, there is a growing need for well-prepared, processed and realised presentations. However, it turns out that this skill is not completely self-evident for students. Therefore, they have the opportunity to attend the course “Presentation Skills” aimed at improving the technical, sociopsychological and language level of the created presentations. Because the subject has been taught for several years, it is possible to evaluate retrospectively its benefits, overall impression and observe factors affecting the quality of teaching. The subject of the paper is the evaluation of the quality of teaching in the period 2017–2022 and the analysis of those factors that most influence the quality of teaching from the point of students. For this purpose, a questionnaire survey was designed, evaluated and processed, in which students commented on the quality of teaching. The basic conclusions and a description of the most important criteria are given in the practical part of the paper. Evaluation and analysis of teaching quality criteria leads to improve teaching level, its modernization and higher efficiency.
Keywords
prezentační dovednosti, kritéria kvality výuky, přínos, celkový dojem, statistické zpracování
Key words in English
presentation skills, teaching quality criteria, course benefit, overall impression, statistical processing
Authors
Released
29. 7. 2022
Publisher
Osv TU Košice
Location
Košice
ISBN
978-80-553-4111-8
Book
Zručnosti pre (post)digitálnu spoločnosť
Edition number
1
Pages from
19
Pages to
20
Pages count
2
BibTex
@misc{BUT182935, author="Jaroslav {Lindr}", title="Prezentační dovednosti jako univerzální příprava pro praxi", booktitle="Zručnosti pre (post)digitálnu spoločnosť", year="2022", edition="1", pages="19--20", publisher="Osv TU Košice", address="Košice", isbn="978-80-553-4111-8", note="abstract" }