Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
FIALA, A.
Original Title
Integrovaný management-výsledek vývoje požadavků zákazníků
English Title
INTEGRATED MANAGEMENT - THE RESULT OF CUSTOMER NEEDS DEPLOYMENT.
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Úspěšnost podniku - vyjádřená prostřednictvím ekonomických ukazatelů je objektivním důkazem výkonnosti celého podnikového systému. Je dokladem funkčnosti systému managementu, garantujícího vznik jakostních produktů. Jakostí se rozumí stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků produktu. Požadavky odráží potřeby nebo očekávání, které jsou stanoveny, obecně se předpokládají nebo jsou závazné. Požaduje se rovněž splnění všech společenských požadavků (ochrana životního prostředí, BOZP atd.). Ekonomická satisfakce obchodního případu je svědectvím o jakosti a správném fungování systému managementu. Na vrcholové úrovni se musí výkonnost podniku a jeho subsystémů měřit v penězích, prostřednictvím ekonomických ukazatelů. Na operační úrovni naopak výkonní pracovníci komunikují technickým jazykem - jaký rozměr byl vytvořen, jaký tlak byl dosažen atd. Jejich záznamy a zprávy musí být na střední úrovni "přeloženy" do jazyka peněz. Vhodnými postupy zpracování zpráv pro vrcholové vedení (přezkoumání systému managementu) jsou záznamy transformovány do podoby ukazatelů, jež dovolují analyzovat celkovou výkonnost podniku
English abstract
The success of an enterprise as expressed by economic indicators is objective evidence of the performance of the whole enterprise system. It is a proof of the functionality of a management system that guarantees the creation of quality products. Quality is understood as the degree to which requirements are fulfilled by the set of inherent characteristics of the product. Requirements reflect needs or expectations, which are set out, generally expected or binding. The fulfilment of all societal requirements is also required (environmental management system, occupational health and safety management system, etc.). Economic satisfaction of a business case testifies to the quality and correct functioning of the management system. At the top level, the performance of an enterprise and its subsystem must be measured in terms of money, by means of economic indicators. At the operational level, on the contrary, executive workers communicate using a technical language - what dimension has been produced, what pressure has been obtained, etc. At the medium level their records and reports must be "translated" into the language of money. Using appropriate procedures for processing the reports for top management (reviewing the management system) these records are transformed into the form of indicators, which allow analysing the overall performance of the enterprise
Key words in English
quality, management, system, integrated, customer
Authors
Released
21. 7. 2003
Location
PRAHA
ISBN
80-02-01582-7
Book
Sborník z konference České společnosti pro jakost
Pages from
56
Pages to
63
Pages count
7
BibTex
@inproceedings{BUT20988, author="Alois {Fiala}", title="Integrovaný management-výsledek vývoje požadavků zákazníků", booktitle="Sborník z konference České společnosti pro jakost", year="2003", pages="56--63", address="PRAHA", isbn="80-02-01582-7" }