Publication detail

Riziko zbytečného signálu v regulačním diagramu (p)

HÝVLOVÁ, P.

Original Title

Riziko zbytečného signálu v regulačním diagramu (p)

English Title

Risk of False Alarm in Control Chart (p)

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Běžně se jako riziko zbytečného signálu v diagramech, kde jsou regulační meze zkonstruovány ve vzdálenosti tří sigma od střední přímky, uvádí hodnota 0,0027. Cílem této práce je ukázat, jak se chová riziko zbytečného signálu, tj. pravděpodobnost chyby I. druhu v regulačním diagramu pro měnící se parametry. Výsledky získané simulací procesu ukazují, že ne vždy je správná hodnota 0,0027. Jsou zde také uvedeny vhodné regresní modely popisující riziko zbytečného signálu.

English abstract

Usually there is value 0.0027 given as a risk of false alarms in control charts with control limits designed in three sigma distance from center line. The aim of this work is to show the risk of false alarms, i.e. probability of type I error in fraction nonconforming control chart is not constant for changing parameters. Process simulation results and following data analysis denote the value 0.0027 is not always correct. As the result, the formulas obtained by nonlinear regression are introduced.

Keywords

riziko zbytečného signálu, regulační diagramy, nelineární regrese

Key words in English

risk of false alarm, control charts, nonlinear regression

Authors

HÝVLOVÁ, P.

RIV year

2007

Released

4. 6. 2007

Publisher

VŠB - TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA

Location

Ostrava

ISBN

978-80-248-1649-4

Book

Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství

Edition number

1

Pages from

90

Pages to

95

Pages count

5

BibTex

@inproceedings{BUT25624,
  author="Pavlína {Hývlová}",
  title="Riziko zbytečného signálu v regulačním diagramu (p)",
  booktitle="Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství",
  year="2007",
  number="1",
  pages="90--95",
  publisher="VŠB - TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA",
  address="Ostrava",
  isbn="978-80-248-1649-4"
}