Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
NĚMEČEK, P. KOCMANOVÁ, A.
Original Title
INTEGROVANÝ MANAGEMENT
English Title
INTEGRATED MANAGEMENT
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Současný stav managementu je poznamenán jevy působícího tržního hospodářství, kdy je od managementu požadováno dosahovat vysoké výkonnosti, dlouhodobé prosperity a plného uspokojování požadavků všech zúčastněných ( vlastníků, zaměstnanců, dodavatelů atd. ) a také uspokojování potřeb a požadavků zákazníků. Vývoj managementu je spojen s již plně užívaným pojmem globalizace a jejími důsledky. Cílem managementu je podpora rozvíjení nových technologií, včetně informačních a komunikačních technologií, biotechnologie a nanotechnologie, stejně jako dovednosti a know-how týkající se jejich využití. Vývoj managementu je tedy spojen s významem kvality a kvantity vědomosti, na kterých ekonomická činnost závisí. Vědomosti a schopnost hospodářství transformovat tyto vědomosti do technických a komerčních aplikací jsou základem zvýšení produktivity a související výzvy konkurence. Přes dosavadní zkušenosti s hledání nových směrů managementu a metod v něm uplatňovaných včetně reengineeringu, procesního managementu, BSC a znalostního managementu je třeba nalézt sjednocující přístup, který vrací management k jeho výlučnému postavení jednotného a vrcholového vedení podniku ve všech jejích součástech a procesech. Výsledkem sjednocujícího přístupu managementu je integrovaný management, který slučuje jednotlivé aspekty managementu v jediný nedílný celek založený na principu trvalého řízení změn. V současnosti převládá pojetí, které spíše doporučuje užívat osvědčené a úspěšné postupy, než vytvářet teorie a následně je aplikovat. Jednou z cest je hledání tzv.CHYTRÝCH PRAKTIK.
English abstract
The current state of management is affected by the phenomena of the acting market economy where the management shall reach high performance, long-time welfare and full satisfaction of requirements of all participated entities (owners, employees, suppliers, etc.) as well as satisfaction of customers' needs and requirements.
Keywords
kompetence, integrovaný management, znalostní management, chytré praktiky
Key words in English
competition, innovative competition, cost competitions, knowledgeable society integrated management, knowledge management, Clever practices.
Authors
NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.
RIV year
2007
Released
14. 9. 2007
Publisher
VUT v Brně, FP
Location
Brno
ISBN
978-80-214-3482-0
Book
FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15 TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISCHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
Pages from
25
Pages to
31
Pages count
6
BibTex
@inproceedings{BUT25883, author="Petr {Němeček} and Alena {Kocmanová}", title="INTEGROVANÝ MANAGEMENT", booktitle="FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15 TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISCHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY", year="2007", pages="25--31", publisher="VUT v Brně, FP", address="Brno", isbn="978-80-214-3482-0" }