Publication detail

INTEGROVANÝ MANAGEMENT

NĚMEČEK, P. KOCMANOVÁ, A.

Original Title

INTEGROVANÝ MANAGEMENT

English Title

INTEGRATED MANAGEMENT

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Současný stav managementu je poznamenán jevy působícího tržního hospodářství, kdy je od managementu požadováno dosahovat vysoké výkonnosti, dlouhodobé prosperity a plného uspokojování požadavků všech zúčastněných ( vlastníků, zaměstnanců, dodavatelů atd. ) a také uspokojování potřeb a požadavků zákazníků. Vývoj managementu je spojen s již plně užívaným pojmem globalizace a jejími důsledky. Cílem managementu je podpora rozvíjení nových technologií, včetně informačních a komunikačních technologií, biotechnologie a nanotechnologie, stejně jako dovednosti a know-how týkající se jejich využití. Vývoj managementu je tedy spojen s významem kvality a kvantity vědomosti, na kterých ekonomická činnost závisí. Vědomosti a schopnost hospodářství transformovat tyto vědomosti do technických a komerčních aplikací jsou základem zvýšení produktivity a související výzvy konkurence. Přes dosavadní zkušenosti s hledání nových směrů managementu a metod v něm uplatňovaných včetně reengineeringu, procesního managementu, BSC a znalostního managementu je třeba nalézt sjednocující přístup, který vrací management k jeho výlučnému postavení jednotného a vrcholového vedení podniku ve všech jejích součástech a procesech. Výsledkem sjednocujícího přístupu managementu je integrovaný management, který slučuje jednotlivé aspekty managementu v jediný nedílný celek založený na principu trvalého řízení změn. V současnosti převládá pojetí, které spíše doporučuje užívat osvědčené a úspěšné postupy, než vytvářet teorie a následně je aplikovat. Jednou z cest je hledání tzv.CHYTRÝCH PRAKTIK.

English abstract

The current state of management is affected by the phenomena of the acting market economy where the management shall reach high performance, long-time welfare and full satisfaction of requirements of all participated entities (owners, employees, suppliers, etc.) as well as satisfaction of customers' needs and requirements.

Keywords

kompetence, integrovaný management, znalostní management, chytré praktiky

Key words in English

competition, innovative competition, cost competitions, knowledgeable society integrated management, knowledge management, Clever practices.

Authors

NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.

RIV year

2007

Released

14. 9. 2007

Publisher

VUT v Brně, FP

Location

Brno

ISBN

978-80-214-3482-0

Book

FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15 TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISCHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

Pages from

25

Pages to

31

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT25883,
  author="Petr {Němeček} and Alena {Kocmanová}",
  title="INTEGROVANÝ MANAGEMENT",
  booktitle="FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15 TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISCHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY",
  year="2007",
  pages="25--31",
  publisher="VUT v Brně, FP",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-3482-0"
}