Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MELUZÍN, T. VÍCHA, T.
Original Title
Možnosti využití marketingu ve vybraných oblastech investování do cenných papírů
English Title
Ways of Marketing Assertion in Selected Areas of Investments into Securities
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek je zaměřený na možnost využití marketingu v oblasti uveřejňování informací o společnostech, jejichž cenné papíry jsou kótovány na burze a v oblasti investičních seminářů finančních institucí pro širokou veřejnost. Příspěvek je zpracovaný pro český kapitálový trh. Příspěvek vychází z poznatků získaných v rámci řešení projektu, který je spolufinancovaný z Evropského sociálního fondu a prostředků státního rozpočtu České republiky - "Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a management na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně" (CZ.04.1.03/3.2.15.2/0284).
English abstract
The paper deals with possibility of using marketing in the area of information providing about companies, which have their asset share admitted in a stock exchange. The second main task of work is description of investments seminars of financial institutions for general public and the relationship with marketing. The paper considers Czech capital market. The paper comes out from the knowledge acquired within the framework of solution to the project which is co-financed by European Social Fond and means of state budget - "Improvement of Education and Increase of Manager's Competence Within Master Study Master Study Program Economy and Management at Brno University of Technology, Faculty of Business and Management" (CZ.04.1.03/3.2.15.2/0284).
Keywords
Marketing, investování, cenné papíry, Burza cenných papírů Praha.
Key words in English
Marketing, Investments, Stocks, Prague Stock Exchange
Authors
MELUZÍN, T.; VÍCHA, T.
Released
29. 11. 2006
Publisher
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Location
Trnava
ISBN
978-80-89220-55-7
Book
Nové trendy v marketingu pri uplatnení společenskej koncepcie marketingu
Edition
1
Edition number
Pages from
135
Pages to
140
Pages count
6
BibTex
@inproceedings{BUT25901, author="Tomáš {Meluzín} and Tomáš {Vícha}", title="Možnosti využití marketingu ve vybraných oblastech investování do cenných papírů", booktitle="Nové trendy v marketingu pri uplatnení společenskej koncepcie marketingu", year="2006", series="1", number="1", pages="135--140", publisher="Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave", address="Trnava", isbn="978-80-89220-55-7" }