Publication detail

Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce

MARTINEK, J.

Original Title

Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce

English Title

Using of Python programming language and OpenGL graphics library in education

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Článek popisuje jednoduchý způsob využití grafické knihovny OpenGL prostřednictvím programovacího jazyka Python. Kombinace těchto nástrojů umožňuje snadno vytvářet názorné ukázky fyzikálních jevů. Program uvedený v článku znázorňuje pohyb tělesa po brachistochroně a byl otestován pod operačním systémem Linux.

English abstract

This article describes simple approach to make use of OpenGL graphics library by means of Python programming language. Combination of these two tools facilitates to create demonstrative shows of physical phenomena. The programme published in the article show an animated motion of a body travelling along brachistochrone and has been tested under Linux operating system.

Key words in English

Python, OpenGL, education

Authors

MARTINEK, J.

RIV year

2007

Released

13. 9. 2007

Pages from

194

Pages to

201

Pages count

7

BibTex

@inproceedings{BUT28712,
  author="Jan {Martinek}",
  title="Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce",
  booktitle="50 let didaktiky fyziky v ČR",
  year="2007",
  pages="194--201"
}