Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
BARTOŠ, V.
Original Title
Měření obchodní výkonnosti podniku
English Title
Company business performance measurement
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
V současném období globální konkurence se podniky snaží udržet a zvýšit svůj tržní podíl zvýšením stupně spokojenosti zákazníků. Jelikož se včasná znalost vývoje tohoto ukazatele stala otázkou přežití většiny podniků je potřeba stále větší důraz klást na možnosti měření obchodní výkonnosti podniku a zejména na měření indexu spokojenosti zákazníka. Tento příspěvek se zaměřuje na hlavní výsledkové ukazatel při měření obchodní výkonnosti podniku.
English abstract
Today in time of global competition companies seek to keep and increase their market share by increasing the degree of customers' satisfaction. Since the timely trend knowledge of this indicator became the matter of survival among the most of companies, it is necessary to insist increasingly on possibilities of company business performance and in particular on measurement of customer satisfaction index. This paper is engaged in the principal result indicators in company business performance measurement.
Keywords
Měření výkonnosti, Index spokojenosti zákazníků, měření obchodní výkonnosti, tržní podíl
Key words in English
Performance measurement, customer satisfaction index, business performance measurement, market share
Authors
RIV year
2008
Released
15. 4. 2008
Publisher
Univerzita Pardubice
Location
Pardubice
ISBN
978-80-7395-145-0
Book
Research Report 2 Aktuální problémy teorie a praxe v ekonomice II
Edition
Vědecké spisy FES
Edition number
1
Pages from
6
Pages to
9
Pages count
117
BibTex
@inproceedings{BUT30394, author="Vojtěch {Bartoš}", title="Měření obchodní výkonnosti podniku", booktitle="Research Report 2 Aktuální problémy teorie a praxe v ekonomice II", year="2008", series="Vědecké spisy FES", number="1", pages="6--9", publisher="Univerzita Pardubice", address="Pardubice", isbn="978-80-7395-145-0" }