Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KONEČNÝ, M.
Original Title
Ke strategickému řízení v podniku. (Mezinárodní konference.)
English Title
For the strategic management of a company
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Jednou ze skupin nových nástrojů strategického řízení současné doby jsou nástroje strategického řízení orientované na hodnotu podniku. Strategické řízení usiluje o trvalý růst tržní hodnoty podniku připadající na jednotku tržeb (obratu) při žádoucím růstu tržeb. Strategická pravidla pro růst orientovaný na hodnotu podniku zformuloval poradenský podnik Mercer Management Consulting. Je uvedena charakteristika obsahu těchto pravidel. Tyto nástroje strategického řízení zaměřené na růst tržní hodnoty podniku byly mimořádně úspěšné. Jsou použitelné v každém podniku. Ze soustavného odhalování budoucích zón zisku je třeba vycházet při volbě modelů dosahování zisku, aby bylo možné získat určitou zónu zisku v plném rozsahu. Na to zaměřit podnikovou strategii. Vycházet z dynamiky trhu, z dynamiky technického pokroku i z dynamiky konkurence, a na základě toho vytvořit a systematicky udržovat schopnost podniku pružně reagovat na tyto nové podmínky změnami strategií. Řídit procesní změny typu týmově připravovaných a realizovaných komplexních inovací vyšších řádů. Využívat nová strategická pravidla pro růst orientovaný na hodnotu podniku.
English abstract
Strategic management tries to achieve sustainable growth of firm's value per unit turnover within the required level. The firm constantly focus on creating conditions and ability for flexible a quick reaction to emerging business opportunities, as well as successful manage process changes, mostly those of team character prepared and realized by high level complex innovation which allows competitiveness of the company in the world market, further development of the firm (turnover amount), increase in activities effectiveness (profit growth, capital profitability under the same firm's solvency position).
Keywords
strategické řízení, růst hodnoty podniku, strategická pravidla, zóny zisku
Key words in English
strategic management, firm's value
Authors
Released
12. 6. 2002
Publisher
Masarykova univerzita v Brne
Location
Brno
ISBN
80-210-2831-9
Book
"Systémové rízení" (Sborník referátu z mezinárodní konference 12. a 13. 6. 2002 v Brne).
Edition
1.
Pages from
284
Pages to
288
Pages count
500
BibTex
@inproceedings{BUT33215, author="Miloš {Konečný}", title="Ke strategickému řízení v podniku. (Mezinárodní konference.)", booktitle="{"}Systémové rízení{"} (Sborník referátu z mezinárodní konference 12. a 13. 6. 2002 v Brne).", year="2002", series="1.", pages="284--288", publisher="Masarykova univerzita v Brne", address="Brno", isbn="80-210-2831-9" }