Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
VESELÁ, J.
Original Title
Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku
English Title
National aspect as a factor of strengthening the company's competitiveness
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zabývá příkladem úspěšného českého výrobce kolových nápoju Kofola a.s. Společnost byla vystavena významným změnám v politickém a ekonomikcém prostředí tehdejšího Československa. Na příkladu společnosti je poukázáno na použití etnocentrismu a efektu země původu jako nástroje, který pomáhá společnosti zvyšovat konkurenceschopnost na trzích, na kterých působí. Zvolená marketignová strategie pomohla Kofole vybudovat z téměř zapomenuté značky jednu z nejpopulárnějších značek v České a Slovenské republice.
English abstract
The paper deals with example of successful Czech cola-drink producer Kofola a.s. Company was faced with significant changes in political and economical development in Czechoslovakia. Through this company is shown using the ethnocentrism and country of origin effect which help this company to increase the competitiveness on the markets on which it operates. Chosen marketing strategy has made almost unforgettable mark one of the most popular brands in the Czech and Slovak Republics.
Keywords
efekt země původu, spotřebitelský etnocentrismus, branding, kolové nápoje
Key words in English
COO effect, cnosumer ethnocentrism, branding, cola drinks
Authors
RIV year
2011
Released
19. 5. 2011
Publisher
EKONÓM
Location
Bratislava
ISBN
978-80-225-3200-6
Book
Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy
Pages from
539
Pages to
543
Pages count
5
BibTex
@inproceedings{BUT36828, author="Jitka {Veselá}", title="Národní prvek jako faktor posilující konkurenceschopnost podniku", booktitle="Aktuálne pohl'ady na konkurencieschopnosť a podnikanie. Nové výzvy", year="2011", pages="539--543", publisher="EKONÓM", address="Bratislava", isbn="978-80-225-3200-6" }