Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I.
Original Title
Řízení vztahů se stakeholdry-nová výzva pro marketingové řízení podniků na průmyslových trzích
English Title
Stakeholder Relationship Management. new Challenge for Company Marketing Management on Industrial Markets
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek rozebírá aktuální marketingové koncepce, které rozšiřují klasický pohled zaměřenosti na zákazníka o další skupiny stakeholdrů. Mezi tyto v současnosti nejvíce diskutované koncepce náleží zejména tržní orientace a marketing vztahů. Model synergické marketingové koncepce, který vychází z holistického marketingu, nabízí možné řešení zvýšení schopnosti podniků reagovat na dynamické změny na průmyslových trzích. Spojením základních a v mnoha případech i protichůdných principů a zásad v jednotný celek, který je výsledkem široké synergické perspektivy zahrnující vztahy s klíčovými stakeholdry do marketingového řízení podniku, se vytváří prostor pro podniky, jež chtějí účelně koordinovat své marketingové a obchodní aktivity.Vytváření a budování dlouhodobých vztahů a sítí vztahů s klíčovými stakeholdry a tržní orientace se jeví být vhodnou příležitosti pro poskytování a zvyšování hodnoty poskytované cílovým trhům prostřednictvím komplexní nabídky složené s výrobků a služeb. Příspěvek je připraven v rámci výzkumného projektu s názvem Výzkum implementace tržní orientace v hi-tech firmách. Projekt je financován Grantovou agenturou ČR pod číslem (GA 402/07/1493).
English abstract
The aim of paper is theoretical insight to new challenge of strategic marketing management based on the marketing relationship approach. The creation of companies competitive advantage is related to developing, maintaining and termination of relationship with key environmental stakeholders. Success of the relationship network is depended on increasing number of mutual exchange (including exchange of products, services, information and so on) and increasing social and knowledge based joining. Area of stakeholders relationship network open the framework for effective aim cooperation, looking for opportunities, innovative value creating with combination of resources and activities in dynamic environment. Paper was written in the fremawork of research project Research of Implemantation on market orientation in high tech firms.Project was supported by Grant Agency of Czech Republic (GA 402/07/1493).
Keywords
Stakeholdři, marketingové řízení, průmyslové trhy, tržní orientace, řízení vztahů se zákazníky
Key words in English
Stakeholders, Marketing Management, Industrial Markets, Relationship Marketing, Market Orientation
Authors
RIV year
2009
Released
5. 7. 2009
Publisher
OMCHPT STU Bratislava
Location
Bratislava
ISBN
1337-9488
Periodical
MANEKO
Year of study
1
Number
State
Slovak Republic
Pages from
77
Pages to
84
Pages count
7
BibTex
@article{BUT48459, author="Iveta {Šimberová}", title="Řízení vztahů se stakeholdry-nová výzva pro marketingové řízení podniků na průmyslových trzích", journal="MANEKO", year="2009", volume="1", number="1", pages="77--84", issn="1337-9488" }