Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I.
Original Title
VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH
English Title
Stakeholder relationship Management in Contemporary marketing Concepts
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Současné poznání poukazuje na to, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby s důrazem na vysokou kvalitu služeb. Cílem příspěvku je zmapovat zaměření na vztahy se stakeholdry v soudobých marketingových koncepcích, mezi které patří zejména "marketing vztahů" a "tržní orientace". Výsledky poznání pak následně shrnuje v diskusi dotýkající se empirického výzkumu této oblasti na průmyslových trzích.
English abstract
Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful undertakings include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the paper is focused to characterize stakeholder relationship in contemporary marketing concepts ("relationship marketing"and "market orientation"). Outcomes of cognition are summarized in discussion related to empirical research of the field on industrial market.
Keywords
Vztahy se stakeholdry, soudobé marketingové koncepce, marketing vztahů, tržní orientace, výzkum, průmyslové trhy
Key words in English
Stakeholder Relationship Management, contemporary marketing concepts, market orientation, relationship marketing, research, industrial market
Authors
RIV year
2008
Released
27. 3. 2008
Publisher
Akademické nakladatelství CERM
Location
Brno
ISBN
1802-8527
Periodical
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
Year of study
Number
02
State
Czech Republic
Pages from
71
Pages to
81
Pages count
10
BibTex
@article{BUT49055, author="Iveta {Šimberová}", title="VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH", journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU", year="2008", volume="2008", number="02", pages="71--81", issn="1802-8527" }