Publication detail

VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH

ŠIMBEROVÁ, I.

Original Title

VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH

English Title

Stakeholder relationship Management in Contemporary marketing Concepts

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Současné poznání poukazuje na to, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby s důrazem na vysokou kvalitu služeb. Cílem příspěvku je zmapovat zaměření na vztahy se stakeholdry v soudobých marketingových koncepcích, mezi které patří zejména "marketing vztahů" a "tržní orientace". Výsledky poznání pak následně shrnuje v diskusi dotýkající se empirického výzkumu této oblasti na průmyslových trzích.

English abstract

Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful undertakings include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the paper is focused to characterize stakeholder relationship in contemporary marketing concepts ("relationship marketing"and "market orientation"). Outcomes of cognition are summarized in discussion related to empirical research of the field on industrial market.

Keywords

Vztahy se stakeholdry, soudobé marketingové koncepce, marketing vztahů, tržní orientace, výzkum, průmyslové trhy

Key words in English

Stakeholder Relationship Management, contemporary marketing concepts, market orientation, relationship marketing, research, industrial market

Authors

ŠIMBEROVÁ, I.

RIV year

2008

Released

27. 3. 2008

Publisher

Akademické nakladatelství CERM

Location

Brno

ISBN

1802-8527

Periodical

TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

Year of study

2008

Number

02

State

Czech Republic

Pages from

71

Pages to

81

Pages count

10

BibTex

@article{BUT49055,
  author="Iveta {Šimberová}",
  title="VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH",
  journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU",
  year="2008",
  volume="2008",
  number="02",
  pages="71--81",
  issn="1802-8527"
}